Odjel za tehničku kulturu Matice hrvatske
Otvaranje slobodnog tržišta željezničkih usluga u prometu Europske unije, odnosno omogućavanje pristupa željezničkoj infrastrukturi novim domaćim i stranim prijevoznicima uvjetovalo je osiguranje dodatnih mjera za očuvanje sigurnosti željezničkog prometa. Europska unija je donijela niz direktiva, uredbi i drugih dokumenata iz područja sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava (kroz željezničke pakete/railway packages) kojima se utvrđuju sustavni i praktični koraci za postizanje odgovarajuće sigurnosti, a uz to i interoperabilnost u sklopu uspostave jedinstvenog željezničkog sustava unije.
Direktivom EU od 2004. o sigurnosti željeznica Zajednice utvrđena je obveza postojanja neovisnog nacionalnog tijela za sigurnost čija je najvažnija uloga nadziranje sustava upravljanja sigurnošću kojeg svaki upravitelj infrastrukture i željeznički prijevoznik moraju uspostaviti i održavati. Tako je 2009. osnovano neovisno hrvatsko tijelo za sigurnost - Agencija za sigurnost željezničkog prometa.
U predavanju će biti prikazane bitne sigurnosne teme kao što su: rad Agencije i njezine kompetencije, zakonodavni okvir iz područja sigurnosti i interoperabilnosti, sustavi upravljanja sigurnošću, zajednički sigurnosni pokazatelji, stanje interoperabilnosti željezničkog sustava i usklađenost s tehničkim specifikacijama za interoperabilnost, zajedničke sigurnosne metode te analize rizika temeljem kojih željeznički inspektori provode neovisan nadzor željezničkog sustava.
Želimir Delač rođen 1960. godine u Rijeci porijeklom je iz Skrada u Gorskom kotaru. Nakon završetka srednje tehničke škole za elektroniku – „Ruđer Bošković“ u Zagrebu upisao je tadašnji Elektrotehnički fakultet u Zagrebu gdje je diplomirao 1984. Nakon završetka fakulteta kao stipendist tvrtke KONČAR (tada „Rade Končar“), započeo je radni vijek u tadašnjoj tvrtki Električne lokomotive (danas KEV- Končar električna vozila), gdje je bio uključen u niz složenih projekata u sklopu ispitivanja novih električnih vozila, kao što su: prva u seriji tiristorska lokomotiva (serija 442), elektromotorni vlakovi (serija 411/415) te diodne lokomotive (serija 441). Bio je zaposlen na raznim odgovornim mjestima vezanim za upravljačke funkcije, kao što su: direktor razvoja i konstrukcije električnih lokomotiva, direktor proizvodnje lokomotiva, te direktor sektora za osiguranje kvalitete. Od 2015. do danas ravnatelj je Agencije za sigurnost željezničkog prometa. Aktivan je u radnim tijelima Agencije Europske unije za željeznice (European union Agency for railways) te nacionalnih tijela nadležnih za sigurnost u zemljama članicama EU.
❌
◀
▶