Zbivanja

Odjel za školstvo Matice hrvatske

Predavanje prim.dr.sc. Miroslava Pospiša "Neurorazvojne funkcije i njihove disfunkcije odgovorne za učenje"

Srijeda, 25. svibnja 2005, u 18.00 sati, Palača Matice hrvatske, Strossmayerov trg 4, Zagreb

Problemi učenjaslikaU sklopu ciklusa predavanja posvećenih školskom neuspjehu Odjel je 25. svibnja priredio još jedno predavanje pedijatra i dječjeg neurologa Miroslava Pospiša s temom Neurorazvojne funkcije i njihove disfunkcije odgovorne za učenje. U uvodu izlaganja Pospiš je još jednom naglasio da nema dva ista djeteta i da toga moraju biti svjesni svi koji sudjeluju u školskom sustavu. Kao problem izdvojio je robovanje normama, što često iz školskog procesa isključuje djecu s poteškoćama, a to se ne bi događalo da imamo više dječjih neurologa.

U procesu učenja, istaknuo je, uz roditeljski dom, škola ima najveću ulogu. Taj proces čini nekoliko stepenica, od kojih je prva dolazak informacije do mozga, druga integracija, a treća skladištenje informacija. Na svakoj od njih može doći do problema, zastoja. Kao razvojne funkcije koje utječu na učenje istaknuo je pozornost, simultane i sekvencijske procese, pamćenje, jezik, više kognitivne i motorne funkcije, od kojih svaka može imati više različitih problema.
Na kraju naglasio je okruženje kao ono koje mora osigurati emocionalno pozitivno učenje, a za to je potrebno poznavanje neurorazvojnih funkcija i svih procesa učenja.

Antonija Vranić
(Vijenac br. 294., 9. lipnja 2005.)

Detaljnije:

Prim. dr. sc. Miroslav Pospiš, dr. med.
Pedijatar/ dječji neurolog
Centar za neurorazvojne poremećaje
Opća bolnica Varaždin




Pregled