Najnoviji slikarski ciklus Lade Luketić nepretenciozno je objedinjen pod zajedničkim nazivom »Fragmenti«. Već pri površnom pogledu svaka od izloženih slika podjednako se čini zanimljivom kako u formalno-izvedbenom, tako i u sadržajno-značenjskom smislu. Umjetnica se opredijelila za kombiniranu tehniku sačinjenu od akrilika i kolaža uz povremenu upotrebu krede, pastela, ugljena ili olovke. Takav amalgam različitih slikarsko-crtačkih postupaka u Ladinom slučaju rezultirat će nadasve dinamičnim, ludističkim, pa čak i svjesno kaotičnim kompozicijama, kod kojih se obojene plohe jasno naznačenih gesti inventivno suprotstavljaju novinskim odnosno plakatnim isječcima, djelomično ih i prekrivajući. Međutim, osim spomenutih, nedvojbeno prevladavajućih vizualnih akcenata, umjetnica će na površine svojih slika diskretno rasporediti i stanovite linijske sekvence. One će se mahom iskazivati kao rukom ispisane riječi odnosno brojevi. Na taj će način »slikarski rukopis« autorice poprimiti ambivalentnu manifestaciju: kao geste kistom od kojih su sačinjene obojane plohe i kao linijski potezi olovkom, ugljenom ili pastelom. Dakako, netom opisani umjetnički postupci imaju i svoje utemeljenje u konkretnoj stvarnosti što nas okružuje. Lada nimalo slučajno ne poseže za fragmentima različitih novina ili plakata. U svojem »neokrnjenom« obliku, naime, te su novine ili plakati bili izvorom različitih informacija odnosno poruka što svakodnevno obasipaju suvremenog čovjeka. Tvrdnja kako informiranost ujedno predstavlja i sigurnost, pa čak i moć, na prvi nam pogled može zvučati privlačno. Ali što se događa ako se informacije otmu kontroli i bude ih previše? Lada Luketić na duhoviti se i likovno izrazito atraktivan način pozabavila upravo tim problemom i njegovim posljedicama. Različiti novinski natpisi i naslovi fragmentiraju se, postaju kaotični i kao takvi ulaze u našu podsvijest. Utječu, dakako, i na naše emocije ili raspoloženje. Na svojim platnima Lada informacije, ili bolje rečeno višak informacija, interpretira u najdoslovnijem smislu - izravnim preuzimanjem iz okolne stvarnosti. Čak i u linijskim verbalno-brojčanim segmentima, ukoliko ih bolje promotrimo, uočavamo besmislene podatke poput telefonskih brojeva ili lista za kupovinu kojima se i sami nerijetko dobrovoljno opterećujemo. Obojena polja, naprotiv, imaju posve drugačije značenje. Ona posjeduju lirske konotacije i simboliziraju naše emocije što se opiru teroru različitih poruka i (pre)informiranosti. Ladino slikarstvo, dakle, intuitivno je i spontano samo u svojoj pojavnosti. U značenjskom smislu ono je pak duboko promišljeno te u potpunosti izvire iz svijesti suvremenog urbanog čovjeka.Vanja Babić❌
◀
▶
Ulica Matice hrvatske 2, 10000 Zagreb
Od ponedjeljka do petka
od 13 do 19
Subotom
od 10 do 13
Vanja Babić, Neva Lukić, Paulina Jazvić, Željko Marciuš, Zoltan Novak
Vanja Babić