Protiv struje
Protiv struje
U suvremenom hrvatskom slikarstvu mlađe i srednje generacije u ovomu trenutku možemo izdvojiti veliki broj imena koja su se bljeskom pojavila na likovnoj sceni i nestala, ili pojedince koji su iz raznolikih složenih razloga bili medijski iznimno forsirani, često obrnuto proporcionalno inventivnosti njihova slikarskog angažmana. S druge strane, onomu tko nije lijen obilaziti atelijere, postat će razvidno kako je hrvatska slikarska scena vrlo živa, i kako na njoj u kontinutitetu postoje (i opstaju) umjetnici koji u tišini rade na vlastitu izrazu, koje usponi i padovi ne lome, i koji — poput basne o cvrčku i mravu — strpljivo čekaju svoj trenutak slikarskog sazrijevanja.
Koraljka Beker jedna je od slikarica čiji nas opus trenutačno vraća u vrijeme ekspresionizama, termina koji se u novijoj kritici namjerno koristi u pluralu jer bolje označava višeznačnost slikarskih ekspresionističkih pojava, te koja stoičkom smirenošću i upornošću radi na brušenju vlastita slikarskog izraza. Ako prihvatimo tezu kako ekspresionizam kao stilski fenomen postoji u cijelomu 20. stoljeću u kontinuitetu, kao i neki drugi veliki i značajni stilsko-morfološki pravci s početka prošlog stoljeća, tada slikarstvo tog senzibiliteta ne možemo i ne smijemo promatrati kao ponavljanje nečega već viđenog i jednom davno artikuliranog svijeta slika i emocija. Pojačana ekspresivnost na crtežima lica i slikama ženskog akta Koraljke Beker krije u sebi vrlo istančane emotivno-psihološke slojeve, gdje boja simbolizira duhovno i emotivno stanje umjetnika. Svijest o sebi, ali i drugomu biću iz svoje neposredne blizine struji s Koraljkinih intimnih crteža ženskih i miješanih parova; te kao da prizori u sebi nose onaj trenutak zebnje i straha od gubitka sigurnosti poznata zagrljaja... negdje na tragu egzistencijalističkih strahova od usamljenosti. Željko Marciuš zapaža kod Koraljke Beker artikuliranje tzv. unutrašnjeg crteža, gdje vanjske vidljive linije i tragovi na slici stoje kao rezonance duboko proživljenih i prepoznatih unutrašnjih emotivnih stanja. I u novomu ciklusu crteža, gdje se sustavno provlači motiv šešira kao jedan poseban, intimni signal i znak povezivanja s obiteljskom tradicijom, umjetnica zapravo likovnim jezikom progovara o potrebi uspostavljanja i čuvanja međusobne bliskosti unutar obiteljskoga kruga. Obiteljska popudbina tako se slikarskim sredstvima pretvara u simbol građanskog društva, gdje se kroz »građanske teme« (Špoljarić) ponovno vraćamo ishodištima ekspresionizma i opusu njemačkog slikara Augusta Mackea, pripradnika Plavog Jahača, koji je u slikarstvu afirmirao motiv žena sa šeširima pred izlozima dućana i u parkovima grada. Umjesto slikarstva sladunjave dekorativnosti, tim asocijativnim putem vraćamo se na neka nostalgična mjesta koja su u povijesti moderna slikarstva općeprepoznata kao teme velegrada, mirne građanske dokolice i visoke estetske kulture življenja.
Ženske aktove u opusu Koraljke Beker određuje gotovo isključivo boja i igranje spceifičnim odnosima toplih i hladnih tonova. Pretežito hladne zelene i plave nijanse reljefne teksture asociraju me na duboku egzistencijalističku usamljenost i izolaciju prikazanih tijela, ali i svijest puti koja neminovno propada u vremenu. Sva ta površinska zaigranost i prividna koketna pokrenutost stava i geste, krije u sebi duboku podvojenost namjere i smisla, poput pažljiva skrivanja stanovita grča u nutrini utrobe. Vokabular tema koje sam tek površinski dotaknula, kao i njihovu simboliku, upućuju da se nalazimo pred suvislim i istančanim slikarskim opusom, čija će kompleksna interpretacija biti moguća s nadolazećim novim slikama i crtežima.Iva Körbler
Životopis
KORALJKA BEKER rođena je u Zagrebu.
U rodnom gradu završila je Školu primijenjenih umjetnosti na odjelu grafike. Akademiju likovnih umjetnosti Koraljka upisuje u Zagrebu.
Diplomirala je slikarstvo 1990. u klasi profesora Đure Sedera.
Iste godine postaje članicom HDLU-a, a 2005. godine i članicom Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.
Nakon studija intezivno se počinje baviti slikarstvom i ilustracijom.
Izlagala je na brojnim skupnim i priredila više samostalnih izložbi u zemlji i inozemstvu.
Sudjelovala je na nekoliko likovnih kolonija »Maestral« 2000. i 2002. godine i »Kaštel grobnik« 2000. godine.
Slikarstvo Koraljke Beker zabilježeno je u knjizi Josipa Depola »Figuracije u hrvatskom slikarstvu 1970-1995.«
Uz slikarstvo bavila se grafičkim dizajnom i ilustracijama za dječje listove (Smib, Modra lasta), i ilustracijama za naslovnice knjiga.
Živi i radi u Zagrebu.
Izložbe
Samostalne izložbe:
1992. -Galerija »Buljat«, Zagreb (izložba aktova, ulja na platnu)
1995. -Galerija »Ulrich«, Zagreb (izložba aktova, ulja na platnu)
1999. -Galerija »Cek«, Ljubljana (izložba crteža)
1999. -Galerija »Idealni grad«, Gajnice (izložba »Bljesak pejsaža«, pastel na papiru)
2002. -Galerija »Knežev dvor«, Rab (izložba Buđenja, ulja na platnu)
2004. -Galerija »Antun Gojak«, Makarska (izložba ulja na platnu)
2004. -Muzej grada Kaštela, Kaštela, (izložba ulja na platnu)
2005. -Muzej grada Trogira, Trogir (izložba »Unutarnji crtež i vanjska slika«, ulja na platnu)
2006. -Galerija »Csoport Horda«, Pecs, Mađarska (izložba »Krajolici« ulja na platnu)
Skupne izložbe:
1989. -Galerija »Vladimir Nazor«, Zagreb, izložba studenata ALU
1989. -8. salon mladih, Zadar
1993. -Galerija »Ulrich«, Zagreb
1995. -7. internacionalni bienale portreta, crteža i grafike, Tuzla
1996. -Galerija »Ulrich«, Zagreb, izložba »Žena«
1996. -1. hrvatski trienale crteža, Zagreb
1997. 1. festival akvarela Hrvatske, Split
1997. -Galerija »Ulrich, Zagreb, izložba portreta
1998. -1. trienale akvarela, Karlovac, galerija »Vjekoslav Karas«
1998. -Galerija »Ulrich«, Zagreb, »Iz ateljea«, »Akt«
2000. -Waldingerov Salon, Osijek
2000. -3. internacionalni bienale minijature, Raciborz, Poljska
2000. -Galerija »Ulrich«, Zagreb, »Doživljaj intime«
2001. -2. trienale akvarela, Slavonski Brod
2001. -Galerija »Ulrich«, Zagreb, »Dat ću vam novo srce«
2002. -3. hrvatski trienale crteža, Zagreb
2003. -3. trienale akvarela, Karlovac, galerija »Vjekoslav Karas«
2007. -Galerija »Csoport Horda«, Pecs, Mađarska, međunarodna izložba
❌
◀
▶
Ulica Matice hrvatske 2, 10000 Zagreb
Od ponedjeljka do petka
od 13 do 19
Subotom
od 10 do 13
Vanja Babić, Neva Lukić, Paulina Jazvić, Željko Marciuš, Zoltan Novak
Vanja Babić