IZDVAJA
Fabijan Komljenović
Mjuzikl velikog američkog skladatelja i tekstopisca Stephena Sondheima, čija je premijera bila 1984, do danas je ostao izvanredan primjer umjetničkog djela koje u prvi plan stavlja upravo teškoće umjetničkog života i stvaranja.
Stephen Sondheim / Izvor Wikimedia
Mjuzikl je inspiriran životom velikoga francuskog slikara Georgesa Seurata i njegovom slikom Nedjeljno poslijepodne na otoku La Grande Jatte. Likovi prvog dijela mjuzikla oni su koje poznajemo sa slike, i sâm slikar naravno, a u drugom dijelu mjuzikla pratimo život jednog od Seuratovih potomaka. Iako kod nas nije naročito prepoznat (barem ako govorimo o broju uprizorenja njegovih mjuzikala u nas), Stephen Sondheim zasigurno je najvažnija ličnost kada govorimo o umjetnosti mjuzikla, njegovi stihovi obiluju konstrukcijama koje su na nebrojenim razinama vrijedne i mnogoznačne. Svakako valja spomenuti i mjuzikle Company i Into The Woods, u kojima se također krije vrelo glazbene i jezične virtuoznosti, koji svakim novim čitanjem donose nova skrivena značenja.
Novi uradak iz Konstraktina pera nevjerojatno je dojmljiv spoj slike i zvuka. Riječ je o spletu četiriju pjesmama koje prati videospot u trajanju od gotovo 13 minuta.
Ana Đurić Konstrakta / Snimio Davor Puklavec / PIXSELL
Konstrakta nastavlja propitkivati teme čovjekove prolaznosti, navika, teškoća i sveukupne besmislenosti. Uspoređujući prošli svijet s onim koji dolazi, pokazuje nove mogućnosti, ali i probleme. Skupom slova Konstrakta, najjednostavnije rečeno (a radi se o višeslojnom djelu u svakom pogledu), obrađuje utjecaj umjetne inteligencije na čovjeka, užitak i bol i sve što ide s tim. Kombiniranjem žanrova i upotrebom svakodnevnih, razgovornih fraza uspijeva izgraditi dirljivu cjelinu koja ne ostaje na razini zabave, već zahtijeva opetovana slušanja za razumijevanje mnogih slojeva od kojih je izgrađena.
Iz predstave Cabaret fatal / Izvor Kunstteatar
Predstava Cabaret fatal koreografkinje i plesačice Matee Bilosnić i dramaturginje Nikoline Rafaj, u izvedbi Petre Chelfi, Martine Tomić i Ivane Pavlović, sjajna je kazališna igra koja spaja ples, glazbu, klauneriju i glumu. Obiluje ironijom i autoironijom s gomilom humora, obrađujući teme od globalizacije, mentalnog zdravlja i umjetne inteligencije do društvene angažiranosti. Predstava propitkuje našu svakodnevicu, probleme i približava nas njihovu besmislu baš kao što to kabaret i voli. Sve što je danas važno, sutra više nije.
812 - 24. travnja 2025. | Arhiva
Klikni za povratak