Mladi glazbenici u MH: Ivan Petrović-Poljak
Nakon nastupa gitarista Filipa Miškovića ciklus Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj ugostio je još jednog „kapitalca“ naše scene klasične glazbe, jer posljednji pobjednik medijski izvrsno popraćenog natjecanja Eurovizija mladih glazbenika pijanist Ivan Petrović-Poljak to zasigurno jest. Svoje glazbeno obrazovanje Ivan Petrović-Poljak (2004) započeo je u Osnovnoj glazbenoj školi Rudolfa Matza u klasi Vesne Fretze, potom nastavio od 2018. u Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog u klasi Olge Cinkoburove, a od 2022. godine student je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Rubena Dalibaltayana. Do sada je sudjelovao na preko 40 natjecanja na kojima je uglavnom osvajao prve nagrade. Neki od njegovih nedavnih rezultata uključuju prvu nagradu i nagradu publike na prestižnom Međunarodnom natjecanju Enschede u Nizozemskoj (2024), prvu nagradu na natjecanju Isidor Bajić u Novom Sadu (2021), prvu nagradu na natjecanju u Radovljici (2021) i uzastopna prva mjesta na državnim natjecanjima u periodu od 2015. do 2023. godine.
Ivan Petrović-Poljak u dvorani Matice hrvatske / Snimio Mirko Cvjetko / MH
Uz natjecanja, redovno svira brojne koncerte među kojima se posebno ističu nastupi sa Zagrebačkom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom HRT-a, Orkestrom Francuskog radija, Dohnanyi orkestrom iz Budimpešte i Komornim orkestrom iz Kijeva. Za sve uspjehe nagrađen je s čak osam Oskara znanja Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i nagradom Profesor Baltazar Grada Zagreba, a već četvrtu godinu zaredom stipendist je i prestižne Međunarodne glazbene akademije u Lihtenštajnu.
Program koncerta u Matici zauzele su većim dijelom dvije podulje skladbe: Varijacije i fuga u Es-duru, op. 35 (Eroica varijacije) Ludwiga van Beethovena i trostavačna suita Gaspard de la nuit Mauricea Ravela. Te dvije 20-minutne cikličke skladbe iz pijanističke su perspektive prilično „nelagodno” uparene, no s druge strane prate želju Ivana Petrovića-Poljaka da nam pokaže što je već sada sa svojih samo 20 godina sposoban prezentirati. Pojedina notorno tehnički zahtjevna mjesta iz Ravelove Gaspard de la nuit za svakog su mladog izvođača atraktivna i motivirajuća lovina, a zrelost da uvjerljivo poveže motorično-mehaničke i dirljive impresionističke dijelove Ravelova remek-djela ipak je nešto što neupitno izdiže Petrovića-Poljaka iznad njegovih vršnjaka na svjetskoj pijanističkoj sceni.
U drugom, kraćem dijelu koncerta slušali smo minijaturu Na žalu Blagoja Berse i poznatu Mađarsku rapsodiju br. 2 u cis-molu Franza Liszta. Skladbe su za ovu prigodu bile povezane u svojevrstan diptih što nanovo pokazuje da uparivanje nije slučajno. Kao dodatak čuli smo šestu etidu iz zbirke Études-Tableaux, op. 39 Sergeja Rahmanjinova koja je zaokružila priču o najvišoj tehničkoj spremnosti što nam je jedan mladi virtuoz može ponuditi.
805 - 16. siječnja 2025. | Arhiva
Klikni za povratak