KOREOGRAFSKA KONVENCIJA TIJELA U SLOBODNOM PADU, 19–23. STUDENOGA
Međunarodni skup koreografa, dramaturga, plesnih umjetnika i stručnjaka za kulturnu politiku Tijela u slobodnom padu u suorganizaciji Antisezone i Nomadske plesne akademije dio su europskoga projekta Cjeloživotno sagorijevanje 3 – Budućnosti izgubljene i nađene, koji se svake godine održava u drugome gradu i državi projektnih partnera. Obuhvativši radionice, plesne predstave i filmove, izložbu te druga događanja u Muzeju suvremene umjetnosti, Tala ple(j)su i Zagrebačkom plesnom centru, zagrebačka konvencija pozornost je upravila raspravi o sadašnjosti i budućnosti plesne umjetnosti.
S rasprave Transformativne politike za ples / Snimila Nina Đurđević
Rasprava nazvana Transformativne politike za ples okupila je tako plesne umjetnike i stručnjake koji su govorili o važnosti razvoja plesne umjetnosti na državnoj razini te o problemima s kojima se na tom putu susreću. O plesu u kulturnim i političkim strategijama u regiji govorili su producentica i kuratorica beogradske Stanice – servisa za suvremeni ples Marijana Cvetković, dramaturg, sveučilišni profesor te predsjednik Radne skupine za kulturnu politiku i kulturni razvoj Grada Zagreba Goran Sergej Pristaš, ravnateljica berlinskog Bureaua Ritter, odvjetnica i umjetnička programerka Madeline Ritter te ravnateljica Uprave za razvoj kulture i umjetnosti u Ministarstvu kulture i medija RH Nevena Tudor Perković. Analizirali su se prioriteti na nacionalnoj i gradskoj razini s naglaskom na usklađivanju potreba i problema u plesu te postojećih strategija s namjerom da se prepoznaju mogući koraci za jačanje institucionalne potpore, osiguranje održivosti i unapređenje suradnje.
Potom su berlinski samostalni plesni istraživač i arhivist Franz Anton Cramer, dramaturginja, istraživačica i sveučilišna profesorica u Oslu Bojana Cvejić, koreografkinja Marjana Krajač i slovenski plesni kurator i arhivist Rok Vevar problematizirali o istraživanju plesa kao temelju plesne institucije, potkrepljujući to primjerima istraživačkih praksi i zagovaračkih politika. Redateljica stokholmskog Moderne Dansteaterna, kuratorica i producentica Anna Efraimsson, umjetnički ravnatelj Istarskog narodnog kazališta – Gradskog kazališta Pula, koreograf i izvođač Matija Ferlin, dramaturginja Nina Gojić, atenska dramaturginja Elena Novakovits te plesna umjetnica i kritičarka Iva Nerina Sibila raspravljali su o novim, inkluzivnim strukturama koje će biti osjetljive i odgovoriti na potrebe scene.
Osim ovih rasprava, iz programa valja izdvojiti izložbu Ples, otpor, (ne)rad. Kulturni, politički i umjetnički aspekti plesa za vrijeme i nakon Jugoslavije kuratora Biljane Tanurovska-Kjulavkovski i Roka Vevara uz potporu Jasne Jakšić izloženu u Muzeju suvremene umjetnosti, a nastalu suradnjom Nomadske plesne akademije na projektu (Non)Aligned Movements. Izložba je zamišljena kao dinamičan proces koji otvara prostor za nova tumačenja. Prikazani artefakti – od fotografija i videozapisa do dokumenata i kataloga – služe kao poticaj za istraživanje suvremenog plesa. Podijeljena je u nekoliko tematskih cjelina, izložba prikazuje suvremeni ples kao društvenu, kulturnu i umjetničku praksu, fokusirajući se na aspekte poput feminizma, pitanja roda, samoorganizacije, plesnog rada. Suvremeni ples ujedno se promatra kao područje koje se u proširenom značenju bavi i uvjetima rada i stvaranja, prezentacijama i reprezentacijama tijela i njegovih tragova. U sklopu izložbe prvi je put javno predstavljen digitalni plesni arhiv NADA – (Non)Aligned Dance Archive (www.nada.nomaddanceacademy.si) koji omogućuje pretraživanje arhivske građe iz povijesti suvremenog plesa na prostorima bivše Jugoslavije i zemalja nastalih njezinim raspadom.
802 - 5. prosinca 2024. | Arhiva
Klikni za povratak