26. PagArtFestival, 1–17. KOLOVOZA
Otok Pag, mjesto gdje se bura, more i kamen susreću u vječnom plesu, čini se kao da svakog kolovoza diše pomalo drugačije. Naime, na čudesnom komadiću zemlje ovog Mjesečeva otoka, obitelj Pogorelić već 26 godina plete niti između umjetnosti, gospodarstva i prirode, stvarajući simbiozu koja oplemenjuje otok, njegove stanovnike i duše onih koji ga posjećuju.
Na neobičnim lokacijama – među suhozidima i soli, pod stoljetnim maslinama i zvjezdanim nebom – Nina i Lovro Pogorelić već godinama dovode vrhunske umjetnike i predstavljaju zahtjevne programe pritom odgajajući vjernu publiku iz cijele Hrvatske i inozemstva.
Vlorent Xhafaj na brodu Festini / Snimio Elvis Šmit
Tako je već prvog dana kolovoza festival započeo iznimnim recitalom pijanista Lovre Pogorelića. Po drugi put nastupio je u skladištu sitne soli Solane Pag, prostoru koji se i vizualno i akustički pokazao veoma atraktivnim. Na programu su se našle tri posljednje sonate Ludwiga van Beethovena, a umjetnikova majstorska interpretacija doista nikog nije ostavila ravnodušnim. Cjelokupni doživljaj zaokružen je druženjem umjetnika i publike nakon koncerta.
Nastavak programa donio je izvedbu u povijesnoj jezgri Starog grada Paga, gdje je u ruševinama nekadašnjeg samostana publiku oduševila rusko-talijanska violinistica Ksenia Milas. Njezin program za violinu solo uključio je suvremenija imena poput Wyntona Marsalisa, Esa-Pekke Salonena, Arthura Honeggera, ali i Partitu za violinu solo u d-molu bezvremenog Johanna Sebastiana Bacha.
Istražujući granice izvedbenih umjetnosti i mogućnosti spajanja s jedinstvenim ambijentom otoka, obitelj Pogorelić na ledini podno crkve i ruševina samostana publici je predstavila mračnu i slojevitu Duodramu Tennesseeja Williamsa, u produkciji zagrebačkog ŽabaTeatra. Riječ je o djelu koje nikad prije nije izvedeno u Hrvatskoj, a čijeg se prijevoda i adaptacije hrabro uhvatila mlada glumica i balerina Ana Pogorelić. U režiji, scenografiji i izvedbi pridružio joj se kolega, glumac Luka Šatara, paškoj publici poznat iz njihove lanjske izvedbe Ionescova Delirija u dvoje. Scenu je oblikovao Tonči Tičić, dok je za glazbu bila zadužena Katarina Ranković.
S paške šetnice oživljene ovim jedinstvenim konceptom, festivalski se program preselio na turistički brod Festini. Ondje je održan koncert albansko-francuskog violončelista Vlorenta Xhafaja. Nakon isplovljavanja broda, u društvu mnogobrojne publike, sjajno je izveo dvije Bachove suite za violončelo solo, ali i skladbu Hey Pearl! našeg skladatelja Srđana Dedića. Ovo je bio treći Xhafajev nastup na festivalu, kojim je zatvorio ciklus izvedbi Bachovih suita uz uvijek prisutno djelo hrvatskog skladatelja.
Festival je zaključila izvedba mlade slovenske umjetnice Neže Pogačar, studentice zagrebačke Muzičke akademije u razredu pijanista Lovre Pogorelića. U crkvi sv. Frane prisutne je zadivila zrelom izvedbom djela Coral te Reminiscencije – I Davorina Kempfa, koje su upotpunila Ravelova Ogledala i Chopinova Treća sonata. Ova mlada pijanistica još je jedno ime dodano na listu talentiranih i vrijednih mladih umjetnika koje obitelj Pogorelić potiče i predstavlja svojoj publici.
Ova predanost potpori mladih umjetnika savršeno odražava srž PagArtFestivala, koji je jedinstvena umjetnička manifestacija otoka Paga, karakterizirana dugotrajnim i beskompromisnim programskim konceptom. Već 26 godina umjetnost koju organizatori dovode na otok odzvanja kao odjek prošlosti i obećanje budućnosti, darujući građanima i gostima vrhunske trenutke koje zauvijek nose sa sobom, kao još jedan kamen s otoka, čuvar tajni otočkog života i inspiracija za bolju budućnost. Kroz njihovu predanost i strast, festival je postao neizostavni dio identiteta otoka, simbol zajedništva koji privlači ljubitelje umjetnosti iz cijelog svijeta te ostavlja trajan pečat svima koji su imali priliku biti dijelom ovog posebnog iskustva.
797 - 26. rujna 2024. | Arhiva
Klikni za povratak