Vijenac 791

Kazalište

KAZALIŠTE IZDVAJA

IZDVAJA Leon Žganec-Brajša

64. Međunarodni dječji festival u ­Šibeniku

Respektabilne tradicije, Međunarodni dječji festival u Šibeniku ove je godine otvoren 22. lipnja lutkarskom operom za djecu Ero s onoga svijeta u režiji Krešimira Dolenčića, dramaturgiji Ane Tonković i izvedbi Zagrebačkog kazališta lutaka, a sve, dakako, na glazbu Jakova Gotovca.


Izvor MDF Šibenik

U petnaest dana programa, do 6. srpnja, očekuje se dvjestotinjak programa vrlo različitih koncepata, od kazališta, preko izložbi, glazbe, filma, tradicijske kulture, do radioničkog programa. Osim toga, prepoznatljivost MDF-a je i u mjeri u kojoj on, još uvijek, u vrijeme kada se ljetni festivali za odrasle (pre)često povlače na rezervne lokacije kako ne bi smetali sveopćem galopu turistifikacije, uspijeva angažirati ulice i trgove povijesne jezgre Šibenika kao mjesta kreativnosti djece i za djecu.

Eurijala u Zagrebu

Umjetnička organizacija Eurokaz, još otkako se od festivalskog organizatora transformirala u produkcijsku kuću, u Zagrebu ustrajno producira programe koji ostaju na tragu eksperimentalnoga kazališta. U tome se Eurokaz trudi dati priliku mlađim umjetnicima različitih profila.


Iz materijala uz predstavu
Majka godina Ene Jagec / Izvor Eurokaz

Prošle je godine sažimajući te dvije odrednice pokrenuta Eurijala, čiji je prvi dio ove godine održan od 25. do 27. lipnja. Posvećen neverbalnom teatru, scenskom pokretu i performansu, trodnevni prvi dio Eurijale donio je predstave dvoje diplomiranih i jednog još uvijek aktivnog studenta osječke Akademije za umjetnosti i kulturu ‒ Ene Jagec, Jure Ruže i Josipa Bišćana. Tako je Ena Jagec autorica koncepta predstave Majka godina, evokacije ruralnog međimurskog ženskog iskustva kodiranog sjećanjima osovljenima oko ritualnosti tijeka vremena. Jura Ruža koncipirao je Display bar, projekt koji se poigrava odnosom virtualnog i stvarnog, internetskog (ne)svijeta, koji u rukama suvremenog konzumenta postaje realniji od onog materijalnog. Josip Bišćan pozabavio se, pak, unutar studentskih obveza, prastarim likom Ikara te na tragu djela o njemu kreirao koreodramu koja propituje granice odnosa tjelesnog i misaonog krajolika. Osim ovih triju predstava, u prvom dijelu Eurijale izveden je i glazbeno-geometrijski performans Trokutometar Antuna Tonija Blažinovića i razgovor naslovljen Neverbalni teatar i njegovo naukovanje.

6. Mediteraneo u Zadru


Izvor KL Zadar

Od 29. lipnja do 3. srpnja Kazalište lutaka Zadar organiziralo je 6. Mediteranski lutkarski festival Mediteraneo, koji je okupio lutkarske predstave iz pet država (Hrvatska, Francuska, Slovenija, koprodukcija iz Španjolske i Urugvaja). Sami naslovi predstava su rječiti, stoga ih je ovdje opravdano navesti: Niyar – priča od papira, Manual, Apneja, Šapat duše, Faust, Harms je kriv!. Osim predstava, održani su i predstavljanje knjige Djevojčice Ane Prolić, okrugli stol Kazališnog epicentra te završni koncert Nere Gojanović i Gordane Pavić.

Vijenac 791

791 - 4. srpnja 2024. | Arhiva

Klikni za povratak