Vijenac 791

Glazba

Mladi glazbenici u MH,
Lara Marušić i Petra Stanec

Izvrsne samoborske učenice

Piše Tomislav Bužić

Dugu tradiciju nastupa učenika samoborske glazbene škole u ciklusu Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj nastavile su 13. svibnja zajedničkim koncertom Lara Marušić (glasovir) i Petra Stanec (bisernica). Njih dvije ranije su osvajale prve nagrade na državnom natjecanju komornih sastava i Međunarodnom natjecanju „Mita Topalović“, tako da se njihov zajednički koncert ponudio kao prirodan odabir. Lara Marušić osvojila je brojne prve i druge nagrade na državnim i međunarodnim natjecanjima u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji i Italiji kao solistica i članica komornih sastava, a 2022. prolazi u finale međunarodnog pijanističkog natjecanja u Parizu na kojem osvaja drugo mjesto, te do finala natjecanja u Londonu gdje se plasira kao treća od 25 pijanista iz cijelog svijeta. Jednako uspješna Petra Stanec dobitnica je četiri prve nagrade na državnim natjecanjima, kao i tri prve nagrade na natjecanju Sonus u Križevcima. Prve nagrade odnijela je i na Međunarodnom natjecanju u Požegi, te na Međunarodnom natjecanju „Mita Topalović“ u Srbiji. Već kao učenica nižih razreda nastupila je s Tamburaškim orkestrom HRT-a pod ravnanjem maestra Siniše Leopolda na nekoliko koncerata te na snimanjima raznih radijskih i televizijskih emisija.


Lara Marušić  /
Snimio Mirko Cvjetko / MH


Petra Stanec  /
Snimio Mirko Cvjetko / MH

U prvom, opsežnijem, dijelu koncerta, učenice su se najprije predstavile solistički. U izvrsno odabranom programom nastavnice Tine Klak, Lara Marušić izvela je prvi stavak (Grave) iz suite Po načinu starih Airs de ballet Blagoja Berse, prvi stavak Beethovenove Sonate u Es-duru, op. 81a, (Les Adieux), četvrtu Etidu-sliku (Études-Tableaux), op. 33, Sergeja Rahmanjinova, Ples starog pastira i Ples ljupke djevojke iz Argentinskih plesova, op. 2, Alberta Ginastere i Nokturno u c-molu, op. 48, br. 1, Frédérica Chopina. Odlučnost i karakter u Plesu starog pastira, zajedno s mirnoćom u uvodu iz prvog stavka sonate Les Adieux i Chopinovu Nokturnu, otkrili su nam o koliko se zreloj mladoj umjetnici radi. Sposobnost da na okupu drži svu silinu stilskih i karakternih promjena unutar polusatnog programa pokazuju kako iza nje stoji već cijeli niz zahtjevnih nastupa.

Petra Stanec na bisernici je izvela Stari vrtuljak Vladimira Dmitrijeva, prvi stavak iz Schubertove Arpeggione sonate koji je priredila njezina nastavnica Petra Vojvodić Mrvoš, pjesmu Ljudi me krive Aleksandra Šalova i četvrti stavak iz Sonate za violinu i glasovir Borisa Papandopula, a sve uz klavirsku pratnju Nevena Bolteka. Izuzetno muzikalna i tehnički spremna, podjednako jaka u klasičnom Schubertu, kao i narodnoj glazbi bliskoj Šalovljevoj preradbi, Petra Stanec zasigurno predstavlja jednu od najvećih uzdanica još uvijek friške scene klasične (ili akademske) tamburaške glazbe. Za kraj koncerta napokon smo čuli mlade glazbenice u zajedničkoj izvedbi dvaju hitova klasične glazbe – Labuda iz Karnevala životinja Camillea Saint-Saënsa i popularnog Libertanga Astora Piazzolle – u kojoj su pokazale izvrsno međusobno poznavanje i prirodnu povezanost.

Vijenac 791

791 - 4. srpnja 2024. | Arhiva

Klikni za povratak