JAZZ AD LIBITUM
Glasovir, engleski piano ili njemački klavier, termini su u našem jeziku za harmonijski instrument neophodan u gotovo svakom jazz-sastavu. Pa pogledajmo tko su danas nasljednici Mihajla Schwarza, Dražena Boića ili Davora Kajfeša.
Tu je najprije Joseph Joe Kaplowitz, američki pijanist poljskog porijekla, u Sjedinjenim Američkim Državama školovan i kao vrsni tubist, kojeg je supruga, jazz-pjevačica Lela Kaplowitz nakon svog boravka u toj zemlji dovela najprije u Labin i na Kvarner, a kasnije i u Zagreb. Kaplowitz je u hrvatski jazz donio dašak autentičnog američkog jazza, snimivši u Hrvatskoj i nekoliko CD-a s domaćom i američkom jazz-glazbom, utjecavši pritom stilski i na neke od naših jazz-glazbenika. Već neko vrijeme je i član Jazz orkestra Hrvatske radiotelevizije zamijenivši na tome mjestu dugogodišnjeg jazz-pijanista Julija Njikoša.
Drugo ime hrvatskog jazz-pijanizma jest Hrvoje Galler iz Zaprešića. Galler je glazbu učio najprije kod Marine Horak, dok će studij glasovira diplomirati na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji kod Pavice Gvozdić. Surađivao je s nizom naših najpoznatijih umjetnika poput Vedrana Ružića, zatim s Big bandom Hrvatske radiotelevizije, malim sastavima tenor-saksofonista Saše Nestorovića te sastavom The Zagreb Jazz Portrait. Surađuje i s jazz-gitaristima Ivanom Kapecom i Marijem Igrecom te s basistom Sašom Borovcem i vibrafonistom Šimunom Matešićem. Ističu se i suradnje s američkim trubačem i skladateljem Charlesom Tolliverom, vokalisticom Deborom Carter, te nizom drugih. Improvizira na vlastite i teme drugih autora te je vrlo tražen član malih sastava drugih leadera, što dokazuje i čitav niz objavljenih diskova na kojima se Hrvoje Galler spominje kao član i solist.
Petar Ćulibrk mladi je i perspektivni jazz-pijanist rođen u Dubrovniku, koji je diplomirao i magistrirao na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji kod Mladena Tarbuka. U rodnom je gradu pohađao Umjetničku gimnaziju, a poznat je po atributu svome imenu – „World’s Okayest Pianist“. Dobitnik je do sada dviju nagrada, a nastupao je kao član kvarteta Corona te snimio nekoliko kompaktnih ploča, od kojih je drugi Sail Away s devet originalnih skladbi uz asistenciju kontrabasista Zvonimira Šestaka i saksofonista Olivera Potočnika.
O Matiji Dediću kao jazz-pijanistu uglavnom se sve zna. Dobro je poznata i njegova pijanistička edukacija koje se nakon Zagreba i Ljubljane nastavila u Grazu. U ovom trenutku nakon mnogobrojnih izdanih CD-a za razne hrvatske glazbene kuće, Matija Dedić predstavlja se i vrlo uspjelim improvizacijama na skladbe svog slavnog oca.
790 - 20. lipnja 2024. | Arhiva
Klikni za povratak