Vijenac 789

Kazalište

KAZALIŠTE IZDVAJA

Mila Bulimbašić Botteri

EDINBURGH INTERNATIONAL FESTIVAL

Kamo dalje? – bilo je pitanje koje je edinburški kazališni festival što se svake godine u glavnom gradu Škotske tradicionalno održava u kolovozu, privlačeći bogatim programom i slavnim gostima brojne zaljubljenike u teatar iz čitavog svijeta, postavio umjetnicima i publici prošle godine. Stigao im je gotovo jedinstveni odgovor – potreba za jedinstvom. Inspiriran tim odgovorom nametnuo se moto ovogodišnjeg festivala, a to je Rituali koji nas ujedinjuju. Lijepo, zar ne? Umjetničko vodstvo festivala ističe kako inspirirani knjigom filozofa Byung-Chula Hana Nestanak rituala istražuju važnost kolektivnih iskustava u boljem povezivanju koje nam je očito potrebnije nego ikada.


Umjetnička ravnateljica Nicola Benedetti na predstavljanju programa ovogodišnjeg Edinburgh International Festivala /
Snimila Mihaela Bodlović

 

 

 

Pa koji će nas to projekti ujedinjavati ovoga kolovoza u Edinburghu? Evo samo nekih koje ne smijete propustiti ako vas put dovede u prijestolnicu Škotske. Glumac Jack Lowden igra glavnu ulogu u svjetskoj premijeri najnovije drame Davida Irelanda, The Fifth Step; Aakash Odedra donosi duhovnu plesnu predstavu koja istražuje drevni sufijski mit o uhvaćenoj ptici pjevici;  International Theatre Amsterdam stiže sa svojom seksi i okrutnom produkcijom Heinricha von Kleista Pentesileja; najnoviju produkciju najpoznatije opere Georgesa Bizeta Carmen predstavlja pariška Opéra-Comique; indie-pop senzacija Natasha Khan – poznatija kao Bat for Lashes – predstavit će svoj najnoviji album, The Dream of a Delphi; bestseler The Outrun Amy Liptrot oživljen je u produkciji Royal Lyceum Theatre Edinburgh u istoimenoj predstavi, a folk supergrupa Mànran izvest će pjesme na galskom i engleskom u festivalskom domu The Hub gdje se slave tradicije iz cijelog svijeta. Ovo je samo djelić bogatog festivalskog programa koji bi ovoga ljeta u edinburškim teatrima trebao pokazati kako rituali koji nas ujedinjuju nisu nestali.

WIENER FESTWOCHEN

Zamislite da Oliver Frljić postane ravnateljem Splitskog ljeta – nezamislivo, vjerojatno s pravom. U „crvenom“ se Beču tako nešto ipak može dogoditi. Prva godina uglednog kazališnog festivala Wiener Festwochen pod vodstvom Mila Raua upravo je otpočela i to proglašenjem Slobodne Republike Beča.

 


S predstavljanja programa ovogodišnjeg Wiener Festwochena /
Snimio Franzi Kreis

 

 

To je moto (i više od mota) ovogodišnjeg festivala koji bi u tradiciji Pariške komune u tih nekoliko tjedana trebao pretvoriti Beč u svjetsko središte Drugog modernizma, bez globalnih ili formalnih ograničenja. Mjesto za rasprave, događaje i proslave gdje društveni pokreti susreću intelektualce i umjetnike i gdje se mitovi i djela klasičnog modernizma čitaju na nov način; mjesto gdje se teatarske ikone poput Petera Brooka i Elfriede Jelinek susreću s radikalnim performericama, kao što su Carolina Bianchi i Nora Chipaumire. Sve to obećava Milo Rau u sljedećih nekoliko tjedana.

Vijenac 789

789 - 6. lipnja 2024. | Arhiva

Klikni za povratak