U Studiju Galerije Antuna Augustinčića u Klanjcu početkom svibnja otvorena je izložba Antun Augustinčić – Izbor djela iz privatnih i muzejskih zbirki u Hrvatskoj. Prva je to izložba koja je objedinila Augustinčićeve radove nezastupljene u fundusu Galerije, koja skrbi o njegovu opusu od osnutka 1976. Izloženo je 27 djela – crteža i skulptura u gipsu, bronci, kamenu i drvu posuđenih iz privatnih i muzejskih zbirki te kulturnih ustanova u Hvaru, Klanjcu, Rijeci, Splitu, Varaždinu i Zagrebu.
Antun Augustinčić, Ženski akt, 1930.
Vlasnik Gliptoteka HAZU, Zagreb
Sva su izložena djela nastala prije Drugog svjetskog rata, od 1915. do 1939, a u njima se jasno može razabrati putanja Augustinčićeva umjetničkog razvoja. Izložba obuhvaća najviše portreta i radova dekorativnog karaktera (Ljubavnici, Grupa, Odmor, Ležeća figura, aktovi), tri su rada određena svojom komemorativnom funkcijom (HPD, Spomenik u Nišu i Benko Horvat), a sumarno modelirane figure vojnika skice su za nedefinirani spomenički projekt, navodi u Katalogu izložbe kustos Davor Vujčić. Izdvaja se dosad potpuno nepoznat rad Pijanci pod kandelabrom, koji je Augustinčić izveo u mladenačkim danima kao djelo primijenjene umjetnosti naglašenog ludizma. Neka od izloženih djela dosad nisu bila poznata u Hrvatskoj. Izložba djela Antuna Augustinčića iz privatnih i muzejskih zbirki u Hrvatskoj važan je doprinos cjelovitom sagledavanju opusa jednog od najznačajnijih hrvatskih kipara 20. stoljeća. Može se pogledati do 9. lipnja.
U Dvoru Trakošćan 10. svibnja otvorena je izložba Žene u životu samostana Arouca, ostvarena u suradnji s Muzejom Arouca, portugalskim Javnim zavodom za kulturnu baštinu, Samostanom Arouca, Općinom Arouca i Kraljevskom bratovštinom kraljice Svete Mafalde.
Detalj s plakata
Tematski nadopunjujući izložbu Tko tu koga ženi?, koju je Dvor Trakošćan organizirao u povodu svoje 70. obljetnice, izložba nastoji u deset primjera osvijetliti i proslaviti sliku ženskog života u samostanu, ističući njihovu važnost i utjecaj u povijesnim i društvenim okolnostima. Muzej Arouca smješten je u opatiji Svetog Bartola koja je kroz većinu svoje povijesti bila jedno od najutjecajnijih vjerskih središta u regiji. Izvorno je to bio dvostruki samostan za muškarce i žene koji je slijedio pravila Svetog Benedikta, ali od 1154. postaje isključivo ženski samostan. Izložba se bavi kompleksnim pitanjem zašto su žene iz feudalnih obitelji uopće odlazile u spomenuti samostan, a može se pogledati do 8. srpnja.
789 - 6. lipnja 2024. | Arhiva
Klikni za povratak