Uz KINOPREMIJERU FILMA MONKEY MAN SUSCENARISTA, REDATELJA I GLUMCA DEVA PATELA
Kada se 2008. godine pojavio u glavnoj ulozi romantične krimi-drame Milijunaš s ulice Dannyja Boylea, tada 18-godišnji britanski glumac indijsko-kenijskih korijena Dev Patel predstavljao je novo, zanimljivo i svježe lice. Tu zanimljivost i svježinu smjesta su uočili podjednako britanski i holivudski producenti, te je on karijeru ravnopravno nastavio graditi i na Otoku i u Novom svijetu. Nije uvijek imao sreće s izborom projekata, pa je M. Night Shyamalana u Posljednjem Airbenderu zatekao na dosad najnižoj točki karijere, ozbiljan promašaj bila je i drama About Cherry Stephena Elliotta, a ni redatelja Michaela Winterbottoma (Dobro došli u Sarajevo, Put za Guantanamo), s kojim je 2018. snimio triler Uzvanik na vjenčanju (The Wedding Guest), nije uhvatio u naponu snage.
Dev Patel nije osobito uvjerljiv kao akcijski junak, posebno kad skine masku Monkey Mana
Ipak, gledatelje je osvojio sporednom ulogom u precijenjenoj biografskoj drami Lav Gartha Davisa, za koju je bio nominiran za Oscara i Zlatni globus te je ovjenčan najpoznatijom britanskom filmskom nagradom BAFTA, kao i naslovnom rolom u solidnoj humornoj drami Povijest Davida Copperfielda Armanda Iannuccija (U banani, Smrt Staljina), koja mu je također donijela nominaciju za Zlatni globus. Istovremeno, u domovini je snimao većinom manje ili više šarmantne romantične humorne drame kakve su dva nastavka Marigold Hotela, te je u međunarodnim produkcijama realizirao zapaženu biografsku dramu Čovjek koji je spoznao beskonačnost Matta Browna i hvaljenu, na istinitim događajima temeljenu, akcijsku dramu Hotel Mumbai Anthonyja Marasa.
Stekavši ugled pouzdanog glumca koji je i zbog svog mladenačkog izgleda dominantno specijaliziran za profil dobrodušno infantilnih junaka kojima su bezazlenost, plemenitost i požrtvovnost glavne karakterne osobine, Patel se odlučio pokušati izvući iz te ladice, ako ne ide drugačije, onda kao redatelj, odnosno što potpuniji autor svojih projekata. Nakon što je 2018. snimio kratku romantičnu komediju Home Shopper, koja je prikazana u konkurenciji Sundancea, 2020. je kao suredatelj potpisao podjednako cijenjenu animiranu komediju Roborovski.
A onda je konačno zaključio da je dovoljno zreo i sposoban sjesti u redateljski stolac dugometražnog filma, da bi u konačnici isporučio akcijski triler Monkey Man, indijsku inačicu hita John Wick. S tim hitom njegov dugometražni prvijenac dijeli hipertrofirani stil, dobrim dijelom scenografska i kostimografska rješenja, ugođaj, temeljne konture priče i nekoliko praktički doslovce prekopiranih akcijskih scena, ali i zgodan detalj sa psom čija je pojava u jednom dijelu razmjerno važna.
Od samog početka jasno je da je junak nadimkom Kid (tumači ga Patel, koji osim kao suscenarist i redatelj, film potpisuje i kao jedan od vojske suproducenata) čovjek s tajnom koju vuče iz prošlosti, jer ga osim ugodnih uspomena na djetinjstvo s majkom, obilježava i traumatično sjećanje na njezinu pogibiju u pohodu skupine plaćenika koji su uništili njegovo selo i pobili stanovništvo. Te uspomene i trauma polako se otkrivaju gledateljima, dok istovremeno sa sjećanjima na majčine priče o božanstvima, koje uključuju i dječaka koji je želio dohvatiti sunce i prema kojem će Kid u borilačkom ringu preuzeti alter ego Monkey Mana, doznaje da su za majčinu smrt odgovorni korumpirani policajac Rana i sve popularniji duhovni vođa Baba
Shakti.
Kad krene na put osvete, isprva nesigurni Kid uz pomoć vođe svojevrsnog kulta Lakshmija steći će sigurnost i potrebne vještine, a film se tada pretvara u derivat Johna Wicka. Derivat koji je generalno vrlo dobro režiran, što osobito vrijedi za prizore borbi i odlično koreografirane akcijske scene, te je dovoljno zanimljiv i intrigantan. No možda najveći problem upravo je njegova eksploatacijska priroda, pri čemu generalno trivijalna priča nije u skladu s patetičnom melodramatičnošću i prenaglašenim estetizacijama, koje su garnirane obiljem neonskog svjetla, začudnim kadrovima, mistificiranjem indijske tradicije i kulture te nepotrebno pozerskim i koreografiranim glumačkim nastupima. Uz to, Patel nije osobito uvjerljiv kao akcijski junak, posebno kad skine masku Monkey Mana, dijelom i zbog spomenutog mladenačkog izgleda. Ako jednom odluči režirati ozbiljniji dramski projekt, to bi moglo biti znatno zanimljivije. Ovako, Monkey Man nudi neosporno atraktivnu zabavu koja je idealna za prikazivanje u prime timeu na komercijalnim TV-postajama.
788 - 23. svibnja 2024. | Arhiva
Klikni za povratak