Dokumentarna predstava Cure, koja se našla i u natjecateljskom programu ovogodišnjih Marulićevih dana, eklatantan je primjer moći kazališta kao angažiranog i edukativnog medija koji se u ovom slučaju hvata ukoštac s temom ženske seksualnosti. Igralke, odnosno ansambl koji čine četiri glumice (Vanda Velagić, Ana Marija Brđanović, Anja Sabol i Sendi Bakotić) predstavu grade iznoseći, u ispovjednom tonu, vlastite priče, ali i priče svojih majki i baka. Imajući to na umu, Cure se može okarakterizirati i kao međugeneracijsku predstavu koja progovara o ženskom iskustvu seksualnosti u različitim vremenskim i društvenim kontekstima i koja to radi uz vrlo decentan omjer humora i tragedije koja je utoliko jača zbog momenta poistovjećenja, a možda i osjećaja krivnje, koje izaziva.
Iz predstave Cure Kolektiva Igralke / Snimio Dražen Šokčević
Predstava je vrlo efektna i u scenografskom i kostimografskom smislu; tradicionalni elementi poput narodnih nošnji susreću se s multimedijalnim aspektom izvedbe koji na scenu donosi videoprojekcije i snimke telefonskih razgovora samih glumica te njihovih majki i baka.
Ova kazališna sezona utoliko je bogatija iz razloga što se na repertoar kazališta na Savskoj vratio naslov Mrzim istinu redatelja Olivera Frljića. Za razliku od ranije navedenih Cura, kojima je matično mjesto izvedbe prostor riječkog Exportdrva, Mrzim istinu bilo je teško zaobići ako u zadnjih deset godina iole pozorno pratite kazališnu produkciju u Zagrebu. Ipak, iskoristit ću ovu priliku za poziv onima kojima je promakla ili onima koji žele „ponoviti gradivo“, jer svakako se radi o predstavi koja zaslužuje više gledanja.
Iz predstave Mrzim istinu! Izvor Teatar &td
Scena, odnosno poprište rekonstrukcije događaja iz (fikcionalne) obitelji Frljić, zadaje realistični okvir ovoj predstavi koja se kroz glumačku igru i metateatarske i montažne postupke opetovano opovrgava naglašavajući disfunkcionalni odnos fikcije i fakcije, obiteljskih dokumenata i iskaza te njihove reprezentacije u kazalištu.
Višeslojna je to predstava koja se bavi rastvaranjem obiteljskih odnosa, nepouzdanosti sjećanja, analizom kazališnog procesa kao takvog, ali i fenomenologijom same istine.
Skok s kazališnih dasaka u radijski eter koji obiluje kvalitetnim dramskim sadržajem i koji je, čini se, zapostavljen u odnosu na druge oblike dramskog iskaza, barem na diskurzivnoj razini. Jer ipak je visoka umjetnička razina dramskog programa HRT-a potvrđena i brojnim nagradama na najuglednijim međunarodnim festivalima.
Dramski program Hrvatskog radija ima zbilja široku ponudu sadržaja i emisija koje je moguće preslušati na zahtjev u njihovoj Slušaonici. Od Malih formi, koje su fokusirane na desetominutne dokumentarne i igrane emisije, preko KriKa koji petkom navečer emitira napete krimi priče, do Radio drame koja slušateljima donosi radijske dramatizacije svjetskih književnih klasika, ali i suvremene domaće produkcije koja je iznimno bogata.
788 - 23. svibnja 2024. | Arhiva
Klikni za povratak