Vijenac 786

Glazba

JAZZ AD LIBITUM

Davor Doležal – gitara i originalne skladbe

Mladen Mazur

U prošlome je broju bilo riječi o hrvatskim jazz-gitaristima. U ovome broju nastavljamo portretom jazz-gitarista suvremene hrvatske jazz-scene Davora Doležala, a povod ovome portretu izdanje je njegova diska Strange Beauty i nedavni nastup njegova kvarteta na međunarodnom festivalu JazzHR 28. veljače u Maloj dvorani Lisinski u Zagrebu.

Davor Doležal glazbenik je širokog polja stilskog zanimanja koji se kao četrdesetdvogodišnji inženjer grafičke tehnologije glazbom bavi još od mladosti. Predstavnik je i edukator glazbene generacije koja izvodi sve stilove popularne glazbe: blues, funk, soul, rock, impro (!?), neo-soul, hip-hop, pop i classical. Doista širok raspon glazbene interpretacije! Davor Doležal bio je i nezamjenjiv član sastava pokojnog fuzijskog električnog basista Dude Voriha, a prema vlastitim izjavama, ostaje predstavnik glazbenoga stila s kraja prošlog stoljeća poznatog kao jazz-rock. Dokazuju to i njegove suradnje sa zabavno-glazbenim zvijezdama Terezom Kesovijom, Josipom Lisac i pokojnim Akijem Rahimovskim. S druge pak strane Doležal je surađivao i s vokalistom Kristijanom Beluhanom koji povremeno pjeva i jazz, demonstrirajući i ovom prilikom svoju stilsku širinu. 


Davor Doležal kvartet u KD Lisinski / Snimio Matej Grgić jazz.hr

Doležalovi su najdraži sastavi trio i kvartet s kojima najčešće i nastupa. Tako je bilo i tijekom nastupa na ovogodišnjem zagrebačkom jazz-festivalu kada je program otvorio s kvartetom u kojem su, uz Doležala na gitari, nastupili pijanist Nikola Šantek, jamačno danas u nas najzaposleniji jazz-kontrabasist Zvonimir Šestak i bubnjar Mirsad Dalipi. Kao gost, uz kvartet gitarista Doležala, svirao je neizbježni pijanist Matija Dedić. Na svome je koncertnom nastupu Doležal izvodio dio programa sa zadnjeg CD-a Strange Beauty na kojem je počeo raditi još 2010. godine. Nije potrebno posebno naglašavati da je i ovdje riječ o improvizacijama na originalne skladateljske, ali i improvizacijske ambicije autora tog projekta.

Taj se kvartet svojim nastupom već prve večeri festivala suprostavio triju talijanske pijanistice fascinantne tehnike Francesce Tandoi.

Za snimljene diskove Doležal inače kaže da su preživjeli način slušanja glazbe kod većine mladih. Iako mladi danas možda imaju naviku slušati glazbu na novijim medijima, rekao bih da snimljeni diskovi, bez obzira na njihovu komercijalnu prođu, predstavljaju neizbrisiv trag jednoga glazbenog razdoblja djelovanja pojedinih muzičara.

Davora Doležala s obzirom na njegovu iscrpnu glazbenu biografiju danas možemo smatrati prije nekom vrstom fuzijskoga glazbenika koji stvara u sinergiji različitih glazbenih stilova, negoli profiliranim jazz-glazbenikom.

Vijenac 786

786 - 25. travnja 2024. | Arhiva

Klikni za povratak