Vijenac 774

Kazalište

KAZALIŠTE IZDVAJA

MILA BULIMBAŠIĆ BOTTERI

STAKLENA MENAŽERIJA U ENGLISH THEATRE VIENNA

Mali i lijepi Engleski teatar u Beču ove godine slavi šezdeseti rođendan, a sezonu je otvorio Staklenom menažerijom Tennesseeja Williamsa u režiji Adrienne Ferguson, koja je taj klasik postavila neambiciozno, ali maksimalno profesionalno, poštujući sjajan tekst i odlične glumce koje je imala u podjeli.


Louise Marie Prack, Tom Stuttard
i Anne-Marie Piazza /
Snimio Reinhard Reidinger / ©VET

Njezina Staklena menažerija odličan je primjer školskog postavljanja klasika u kojemu je uživala publika, ali, čini se, i glumci (Anne-Marie Piazza, Tom Stuttard, Louise Marie Prack i Peter Steele).

KAZIMIR I KAROLINA U BURGTHEATRU

Ljubav nikada ne umire – moto je drame Ödöna von Horvátha, koja se odvija u ludo vrijeme Oktoberfesta ranih tridesetih godina prošloga stoljeća, a dramatičar njemačkoga jezičnog izraza, rođen na Sušaku 1901, napisao ju je petnaestak godina nakon Krležina Kraljeva, propitujući vrlo slične ideje i smisao ljudskog postojanja.


Jonas Hackmann i
Marie-Luise Stockinger /
Snimio Matthias Horn

Gotovo stotinu godina nakon nastanka Horváthova djela Kazimira i Karolinu na scenu Burgtheatra postavila je i nama dobro poznata Mateja Koležnik, smjestivši priču u današnje doba u kojem ljubavi više baš i nema. Na sceni koju je osmislio Raimund Orfeo Voigt u razini gledatelja je podzemlje u kojem se odvija stvaran život, prostitutki, svodnika i kupaca seksualnih usluga. Iznad njih teče ludilo Oktoberfesta, s obiljem piva, glazbe i maski, u kojem se barem na trenutak zaboravlja svakodnevna depresija. Promišljeno oživljen klasik u kojem je režija i scenografija u prvom planu, a gluma doslovno u zadnjem zbog činjenice da se igra visoko i duboko u sceni.

FAUST NA SCENI BURGTHEATRA

U bečkim teatarskim kuloarima priča se da je intendant Burgtheatra Martin Kušej na odlasku – navodno su njegovim programskim izborom nezadovoljni tradicionalni posjetitelji legendarne kazališne kuće.


Prizor iz predstave Faust /
Snimio Matthias Horn

S druge strane, dio bečke kazališne publike slobodnijih nazora apsolutno ga podupire, što se najbolje moglo vidjeti po dugotrajnom pljesku nakon njegove programatske predstave Faust, koja je već duže na repertoaru Burgtheatra. Suvremenog Fausta prema zamisli Martina Kušeja glumi Werner Wölbern kao ovisnika bez granica koji od Mefista (odlična Bibiana Beglau) traži vječnost u svijetu u kojem sve traje samo časak i koji će nestati s praskom kako je i nastao. Režijski, glumački i vizualno (scena Aleksandar Denić, kostimi Heidi Hackl) iznimna predstava radi koje se isplati otići do Beča.

Vijenac 774

774 - 9. studenoga 2023. | Arhiva

Klikni za povratak