Vijenac 766

Glazba

63. Glazbene večeri
u Sv. Donatu

Posveta zadarskim umjetnicima

Piše Jana Haluza

Glazbene večeri u Sv. Donatu njihov osnivač Pavle Dešpalj koncipirao je 1961. oko Zadarskoga komornog orkestra, da bi se sredinom 70-ih i 80-ih festival programski okrenuo ranoj glazbi, osobito izvođenju hrvatskih i mediteranskih autora, što mu je donijelo međunarodni ugled i prepoznatljivost. Tim koncepcijskim nitima današnji umjetnički ravnatelj Jurica Šoša dodaje i treću – važne Zadrane koji su ostavili pečat na glazbenoj sceni grada. Na tom je tragu 6. srpnja na zadarskom Forumu pred crkvom sv. Donata, otvoreno 63. festivalsko izdanje, ovoga ljeta posvećeno uspomeni na violončelista Valtera Dešpalja i dugogodišnjeg umjetničkog ravnatelja festivala, skladatelja i zborovođu Antona Doličkog, koji su nedavno preminuli.


Otvaranje 63. Glazbenih večeri u Sv. Donatu / Snimio Dino Stanin / PIXSELL

Na koncertu otvaranja je, kako to biva već protekloga desetljeća, pred mnoštvom gledatelja, publike i slučajnih šetača gradom (koncert na otvorenom bio je besplatan, za razliku od ostalog dijela festivala, koji će se odvijati u crkvama sv. Donata, sv. Stošije i sv. Krševana), nastupio Simfonijski orkestar HRT-a pod vodstvom dugogodišnjega prvog violončelista, danas dirigenta, maestra Pavla Zajceva, koji je strastvenom muzikalnošću oživio duh svojega profesora Valtera Dešpalja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Iz iste je klase potekao i sadašnji prvi violončelist orkestra, Branimir Pustički, koji se u drugoj točki iz orkestra izdvojio kao solist minijature Šumski mir Antonína Dvořáka otkrivši na svojem glazbalu kao solist svu raskoš talenta. Prije toga iz pera Doličkog čuli smo neslužbenu zborsku himnu gradu Zadar grad pretočenu u obradi Tomislava Fačinija u glas solo i dionice simfonijskog orkestra, u kojoj je impozantan glas otkrila zadarska sopranistica Marta Hut privukavši pozornost šire publike. Uz pozdravne riječi zadarskoga gradonačelnika Branka Dukića i ministrice kulture i medija RH Nine Obuljen Koržinek, večer su uveličala remek-djela neoromantične domaće i strane glazbe: Sunčana polja Blagoja Berse (skladatelja zadarskog podrijetla, odrasla u Zadru), Koncertantna fantazija Dore Pejačević s izvrsnom pijanisticom Mijom Miljković Đuzel, koja je u Zadru pohađala srednju školu, i simfonijski ciklus Rimske pinije Ottorina Respighija. Festival do 8. kolovoza obuhvaća ukupno četrnaest jedinstvenih programa i izložbu između koncerata ciklusa Suvremenost rane glazbe, zbog kojih se ovoga ljeta isplati otići do Zadra.

Vijenac 766

766 - 13. srpnja 2023. | Arhiva

Klikni za povratak