Vijenac 766

Film

FILM IZDVAJA

IDA HITREC

BOGAT PROGRAM PULSKOGA FILMSKOG FESTIVALA

Od 15. do 23. srpnja, uz 20 hrvatskih filmova i manjinskih hrvatskih koprodukcija koje su u konkurenciji za Zlatne arene, u nizu programa u Areni, Istarskom narodnom kazalištu, Kinu Valli, Ambreli i na Brijunima na Pulskom filmskom festivalu prikazat će se gotovo 80 filmova.

Umjetnički ravnatelj Festivala Danijel Pek istaknuo je: „Želimo da grad živi s Festivalom cijeli dan. Od 11 sati započinjemo s najboljim manjinskim koprodukcijama, u Istarskom narodnom kazalištu prikazujemo sjajne filmove, od premijera, debitantskih uspješnica do filmova već etabliranih autora. U Areni donosimo filmove za najširu publiku. Posebno ističem svečane projekcije hrvatskih filmova u 19 sati u INK-u na kojima će gostovati filmske ekipe i pozivam publiku da ih podrži.“ Selektor filmskih programa Mario Kozina ističe da se u popratnim programima Pula osvrće na kulturni i produkcijski kontekst u kojem nastaju hrvatski filmovi. „Popratni programi uključuju izbor iz produkcije zemalja slična kulturnog kruga, filmove koji istražuju odnos kinematografije i povijesti pa sve do studentskih filmova, koji nam predstavljaju nova autorska imena i time pružaju svojevrsni uvid u budućnost.“

PROGLAŠENI POBJEDNICI 21. TABOR FILM FESTIVALA

U međunarodnoj konkurenciji natjecala su se 22 kratkometražna filma, a žiri u sastavu: medijski umjetnik i filmski autor Dan Oki (Slobodan Jokić), redatelj i prošlogodišnji dobitnik Grand Prixa Keith Deligero i audiovizualna umjetnica Kumjana Novakova pobjednikom je proglasio eksperimentalni film Svjetlost od svjetlosti grčkog redatelja Neritana Zinxhiria, koji tematizira rekonstrukciju snimki pronađenih nakon 90 godina na jednom od najizoliranijih mjesta na svijetu, a kameru je ondje 1932. postavio redovnik netom prije smrti.

„Film koji nas je odveo u prostor viševremenosti, svijetlom slikajući planine, drveće, vjeru u život. Stoljetne fotografije ugravirane na staklu polako se pretvaraju u današnje snimke. Majstorska koreografija stare i nove fotografije pretvara se u meditaciju o naizgled jednostavnu monaškom životu na Svetoj gori“, stoji u obrazloženju žirija. Posebno priznanje u međunarodnoj konkurenciji osvojio je redatelj Assaf Gruber za eksperimentalni film Nemoj se nikad vratiti, „izvanrednu filmsku studiju institucionaliziranog kolonijalizma“.

Među četrnaest domaćih naslova članovi žirija (osnivačica nezavisnoga filmskog kolektiva LaborBerlin Linn Löffler, mađarski redatelj Kornél Szilágyi i prošlogodišnji pobjednik domaće konkurencije Šimun Šitum pobjedničkim filmom proglasili su Zof redatelja Rina Barbira. „Noseći se s osamljenošću i nemogućnošću izražavanja kroz toksičnu muškost, ovaj realistični portret ispituje ulogu muškarca u današnjoj kulturi“, objašnjava Šimun Šitum. Posebno priznanje u domaćoj konkurenciji osvojio je eksperimentalni film Davora Sanvincentija Mjesta koja ćemo disati „meditativni, filozofski esej o anarhizmu prirode koji propituje naše trenutno stanje u društvu“. Drugo posebno priznanje osvojili su Lucija Mrzljak i Morten Tšinakov za animirani film Eeva.

Vijenac 766

766 - 13. srpnja 2023. | Arhiva

Klikni za povratak