Vijenac 764

Kazalište

KAZALIŠTE IZDVAJA

Ksenija Krčar

Henrik IV. Luigija Pirandella u Talijanskoj drami HNK-a Ivana pl. Zajca u ­Rijeci

Priču o čovjeku koji godinama hini ludilo, kako se ne bi morao suočiti sa stvarnošću, postavila je Talijanska drama riječke nacionalne kuće u ovoj sezoni. Premijera je održana 3. prosinca prošle godine. Redatelj Marco Lorenzi radnju je smjestio u psihijatrijsku ustanovu gdje psihijatrica želi uz pomoć obitelji i osoblja ustanove, insceniranjem nesreće koja je dovela do ludila, riješiti pacijentovu traumu.


Prizor iz predstave Enrico IV  /
Izvor HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci

Već od druge scene (zahvaljujući između ostalog i odličnom scenografskom rješenju) doslovno se uplovljava u svijet koji obuzima i preuzima začudnom čarolijom. Svi ovdje igraju određene uloge, a istovremeno one se ponegdje preklapaju i s njihovim životima. Aleksandar Cvjetković kao Henrik IV. fascinantno vodi izvrstan ansambl predstave k njezinu katarzičnom završetku. Finalna scena koja se odigrava ispred kazališta, a publika je prati okom kamere u gledalištu, jedna je od najdojmljivijih koju sam gledala u kazalištu. Posebno su pamtljive i kratke videoprojekcije, od kojih je ona koja prikazuje mladoga Henrika IV. i njegovu ljubav Matildu malo filmsko remek-djelo.

Praški kvadrijenale scenografije i kazališnog prostora (PQ 2023)

Praški kvadrijenale scenografije i kazališnog prostora najveći je takav festival u svijetu. Od 1967. Praški kvadrijenale istražuje područje kazališnog prostora – od scenografije, kostimografije, dizajna zvuka, svjetla pa sve do novih scenografskih pristupa, novih medija, virtualnog prostora i interdisciplinarnih odnosa. Većina instalacija temelji se na performativnosti i interakciji, gdje publika aktivno sudjeluje i postaje dio stvaranog prostora. Tema 15. Praškog kvadrijenala, koji se održava od 8. do 18. lipnja, jest Rare – u smislu unikatne, ali i sirove stvarnosti koju umjetnik stvara. Između više od stotinu umjetnika iz čitavog svijeta koji sudjeluju na Kvadrijenalu je i scenograf Leo Vukelić, s kojim sam više puta uspješno surađivala u svom matičnom kazalištu.

Macbeth Williama Shakespearea u kazalištu Donmar Warehouse, London

Uvijek je vrijeme za Macbetha u kazalištu, ali unatrag godinu i pol Macbeth je postao još atraktivniji. Barem ako je suditi po repertoarima europskih kazališta i festivala. Donmar Warehouse je kazalište koje je u svojoj nedavnoj povijesti postavilo više iznimnih i nagrađivanih predstava. Početkom svibnja objavili su vizualno vrlo dojmljivu najavu za Mac­betha sa samo dva imena, redatelja Maxa Webstera i glumca Davida Tennanta, s najavom premijere koja će se održati 8. prosinca 2023. Vidjeti „geeky, manic and a little bit gorgeous“ izvrsnog škotskog glumca u ulozi Macbetha san je mnogih pa ne čudi da su ulaznice za sve izvedbe rasprodane isto prijepodne kad su puštene u prodaju. Oni koji predstavu žele pogledati pod svaku cijenu imat će prilike svakoga dana nakon premijere pričekati otvaranje blagajne i kupiti jednu od karata za stajanje za taj dan.

Vijenac 764

764 - 15. lipnja 2023. | Arhiva

Klikni za povratak