Vijenac 763

Naglasak

Otvoren hrvatski paviljon na 18. Venecijanskom bijenalu arhitekture (20. svibnja–26. studenoga)

Lonjsko polje usred Venecije

REDAKCIJA

Projekt je zamišljen kao oda ambijentima suživota divljeg i domaćeg, prirodnog i proizvedenog, živog i neživog

 -

Prostorna kompozicija Same as it ever was Mije Roth i Tončija Čerine predstavljena je u hrvatskom paviljonu na najuglednijoj međunarodnoj izložbi arhitekture – Venecijanskom bijenalu. Ishodište je kompozicije močvarno područje Lonjskog polja, gdje kulturni krajolik nastaje stoljetnom simbiozom prirode koja je u stalnoj mijeni, i zajednica koje mu se prilagođavaju. Instalacija uključuje fizičke i virtualne segmente izravno povezane s fenomenima polja, odnosno njihovom interpretacijom, koja postaje sredstvo za razumijevanje povezanosti prirode i kulture.


Otvaranje hrvatskog paviljona na 18. Venecijanskom bijenalu arhitekture / Snimila Maja Bosnić

Projekt je zamišljen kao oda ambijentima suživota divljeg i domaćeg, prirodnog i proizvedenog, živog i neživog, a odgovara na temu The Laboratory of the Future koju je postavila kustosica ovogodišnjega Bijenala Lesley Lokko, kao stalnoga interdisciplinarnog procesa usmjerena prema promjeni pristupa djelovanju u prostoru, s fokusom na alternativne budućnosti.

Ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek čestitala je autorima na projektu te je prigodom otvaranja naglasila da je prisutnost na Venecijanskom bijenalu prilika za promidžbu hrvatske kreativnosti, ali i promišljanje o trenutku u kojem živimo te dodala da zbog toga Ministarstvo posebnu pozornost posvećuje tom zahtjevnom projektu – izvrsnoj prilici da se internacionaliziraju i kontekstualiziraju pozicije hrvatskih umjetnika i svih onih koji oblikuju naš okoliš. „Pripadamo generaciji koja mora pokušati preokrenuti trendove kako bismo osigurali održiv razvoj koji će sačuvati generacije koje dolaze iza nas, stoga je suživot s prirodom, odnosno arhitektura koja se nadopunjuje s prirodom, ono što nam je potrebno u svim segmentima našeg razvoja“, zaključila je ministrica.

Projekt Same as it ever was izabran je putem javnog poziva, a povjerenstvo je radilo u sastavu: Bojan Baletić, predsjednik povjerenstva, Idis Turato, Maja Kocijan, Roman Šilje i Nevena Tudor Perković. Ministarstvo kulture i medija izdvojilo je 909.500,00 kuna, odnosno 120.711,39 eura, za produkciju i realizaciju projekta, te 90.000 eura za najam prostora.
Multidisciplinarni autorski tim koji je koncipirao i realizirao projekt čine arhitekti Mia Roth, Tonči Čerina i Luka Fatović te dizajneri Vedran Kasap, Ozana Ursić, Niko Mihaljević i Ivica Mitrović.

Program svečanog otvaranja hrvatskog paviljona, jednog od 63 nacionalna paviljona na ovogodišnjem bijenalu, započeo je prezentacijom i okruglim stolom na kojem su sudjelovali Martin Avila (Konstfack, Stockholm), Harriet Harriss (Pratt Institute, New York)  te James Auger (Crap Futures, ENS Paris-Saclay), a moderirao je Ivica Mitrović s Umjetničke akademije u Splitu.

Na niz lokacija, od Milana, Venecije, Ljubljane, Motovuna, Splita te Lonjskoga polja, kroz popratne aktivnosti te u suradnji s obrazovnim institucijama, tijekom trajanja Venecijanskoga bijenala održavat će se radionice kojima će se testirati buduće teme i aktivnosti u obrazovanju arhitekata, dizajnera i stručnjaka srodnih disciplina. Rezultati programa, uz pripadne tekstove pozvanih gostiju, koji će opširnije istražiti navedene teme, bit će objavljeni na internetskoj stranici paviljona te u knjizi. Njezino je predstavljanje, kao zapis rasprava, radionica i promišljanja, planirano za samo zatvaranje Bijenala. Same as it ever was moći će se razgledati do 26. studenog ove godine u prostoru Arsenala.

Vijenac 763

763 - 1. lipnja 2023. | Arhiva

Klikni za povratak