Vijenac 761

Kazalište

Glazbu izdvaja

Petra Crnčević

HRVATSKI DOM SPLIT

Sezona 2021/22. u Hrvatskom domu u Splitu bila je iznimna po broju izvanrednih gostujućih umjetnika. Dovoljno je samo reći da su koncerte održali The King’s Singers, kvartet Berlinske filharmonije, Ivo Pogorelić, Martina Filjak…


Izvedba Hekube /
Željko Karavida

Godišnju nagradu Ivo Tijardović za najuspješnije umjetničko ostvarenje u koncertnoj sezoni dobila je muzikologinja i pjevačica Katarina Livljanić za izvedbu biblijske pripovijesti iz renesansne Hrvatske prema tekstu Marka Marulića – Judite. Izvrsnom izvedbom Judite Katarina Livljanić zaslužila je nagradu, a nama omogućila da u njezinu radu uživamo i u ovoj sezoni.

Hekuba

Ansambl Dialogos, pod vodstvom Katarine Livljanić, i Kantaduri, pod vodstvom Joška Ćalete, u režiji Sande Hržić izveli su glazbenoscensko djelo Hekuba prema tekstu Marina Držića i Lodovica Dolcea.


Izvedba Hekube /
Željko Karavida

Djelo je nastalo pod umjetničkim vodstvom Katarine Livljanić, a nakon svjetske premijere na Glazbenim večerima u Sv. Donatu, u baštinskom ciklusu Dana hrvatske knjige to djelo koje iščekuju svjetske pozornice predstavljeno je 24. travnja u Hrvatskom domu i splitskoj publici. Kombinirane Dolceova i Držićeva verzija Hekube rezultirale su glazbenom predstavom u kojoj se svevremena snaga grčkog mita susreće s venecijanskom renesansnom finoćom i hrapavom silinom Dalmacije na pragu Otomanskoga Carstva. Unatoč venecijanskom, dubrovačkom, pučkom i antičkom sloju Hekuba je zapravo djelo našeg vremena koje se tek hrani starim.

7. Split Sax Week(end)

Bogati koncertni tjedan u Hrvatskom domu završen je 25. travnja koncertom 7. Split Sax Week(end)-a koji je okupio vrsne svjetske saksofoniste. Među njima možda je najzanimljiviji Claude Delangle s Pariškog konzervatorija. Koncertno se predstavio s pijanisticom Odile Catelin-Delangle, koja u širokom repertoaru pokazuje veliku naklonost glazbi 20. stoljeća. Nastupila je u osamdeset praizvedbi (Denisov, Taïra, Nodaïra, Hosokawa, Louvier) i redovito surađivala s brojnim skladateljima kao interpretkinja, ali i kao pedagog u svojoj klasi na Ecole Normale de Musique u Parizu. Od 80-ih je s mužem, saksofonistom Claudeom Delangleom, obišla svaki kutak planeta i s njim snimila petnaestak ploča. Claude Delangle, kao jedan od najvećih suvremenih saksofonista i vodeći predstavnik francuske škole saksofona, daleko je više od solista te je njegov splitski posjet privukao brojnu publiku.


Tamara Obrovac Quartet


Treći koncert tjedna bilo je predstavljanje dugo očekivana albuma Tamara Obrovac Quarteta. Tamara Obrovac, pijanist Matija Dedić, kontrabasist Žiga Golob i bubnjar Krunoslav Levačić priredili su 27. travnja osebujno džezističko glazbeno putovanje i tako proslavili Međunarodni dan džeza.

Kvartet Tamare Obrovac

Bila je to nova eksplozija kreativnosti u kojoj su se isprepleli različiti hrvatski zvukolici i dijalekti. Iako je zadržala svoj jedinstveni pristup, Tamarine su nove pjesme drukčije od svega što je radila dosad – kontemplativnije, duhovnije i sugestivnije. Nastup je bio posveta Tamarinu pokojnom ocu, ali i intimna ispovijed, umjetničko suglasje i sasvim nova razina umjetničke koherentnosti.

Vijenac 761

761 - 4. svibnja 2023. | Arhiva

Klikni za povratak