Vijenac 759

Kazalište

KAZALIŠTE IZDVAJA

Ivana Slunjski

NOVI PROJEKT IRME OMERZO

U novome projektu Irma Omerzo okreće se izvedbenim formatima u stambenim prostorima, rješenju mnogih umjetnika pritisnutih političkim ili prostornim neprilikama. No razlozi izvođenja u domovima ovoga su puta ipak samo konceptualni. Koja je prava mjera umjetnosti, kako, koliko i kada srezati viškove da bismo postigli ravnotežu, srednji put ili optimalnost, pita se duet Redukcija, razlažući potrebe suvremenoga življenja, začarani krug proizvodnje i potrošnje, gomilanja stvari i slabljenja duha ili, nasuprot tomu, discipliniranje tijela i namjere, reduciranje na nužnost opstanka.


Iz predstave Redukcija /
Snimio Jasenko Rasol

Svođenjem izvedbenoga prostora na intimni prostor doma, predstava propituje odnose osobnoga prostora i javnog djelovanja, značenje i doseg umjetničkoga djela, zajedničkost stvaranja te neposrednije načine doživljavanja plesa. Nakon premijere 1. travnja i niza rezerviranih travanjskih izvedbi, od 7. svibnja gledatelji mogu naručiti predstavu i udomiti izvođače u svojem prostoru (renic.danijela44@gmail.com).

Gran bolero U ZKM-u

Gran bolero koreografa Jesúsa Rubija Game u izvedbi plesača Teatros del Canal i Mercat de les Flores u finalu plesnoga festivala u Svetvinčentu 2021. bio je toliko impresivan da su producenti i plesači Zagrebačkoga plesnog ansambla i slovenske skupine En-knap poželjeli i sami iskušati ponavljajući ritam bolera. Posebnost Gamina bolera leži u spoju čvrste kompozicijske strukture i intenzivne osjetilnosti te minimalnim variranjima i otklonima unutar ponavljajućih ritmičkih obrazaca kojima dobiva bogatu teksturu. Hoće li interpretacijom Ravelove partiture, angažiravši španjolskoga autora i prilagodivši koreografiju, šestoro zagrebačkih i šestoro ljubljanskih plesača ponoviti uspjeh španjolskih i katalonskih kolega, provjerit ćemo u Zagrebačkome kazalištu mladih premijerno 7. travnja.

WIM VANDEKEYBUS GOSTUJE U LJUBLJANI

Ugledni belgijski koreograf i redatelj Wim Vandekeybus scenski je vokabular razvijao spajajući intuitivnost i afekte s rizikom i dinamičnim, energičnim izvedbama, što bi se moglo sažeti na propitivanje ljudskih reakcija u ekstremnim okolnostima (izvedbe).


Wim Vandekeybus /
Snimio Danny Willems / izvor WIkimedia

Predstava Hands Do Not Touch Your Precious Me nova je prigoda za susret s tom provokativnom poetikom Ultima Veza. U dijalogu s nekadašnjom plesačicom skupine, danas skladateljicom i oblikovateljicom zvuka Charo Calvo te izvođačem i vizualnim umjetnikom Olivierom de Sagazanom, oslanjajući se na sumersku mitologiju, Vandekeybus oblikuje distopijsku viziju u kojoj putena tijela laviraju između zavodljivoga i jezivoga, snage i krhkosti. De Sagazanove transformacije tijela i lica s pomoću gline u neprepoznatljivu masu nadovezuju se na Vandekeybusovo iskušavanje ljudskih granica. Hands Do Not Touch Your Precious Me gostuje 14. travnja u Cankarjevu domu u Ljubljani.

Vijenac 759

759 - 6. travnja 2023. | Arhiva

Klikni za povratak