Vijenac 758

Glazba

Koncert u sklopu ciklusa Mladi glazbenici u MH posebna je osvojena nagrada na natjecanju mladih glazbenih umjetnika Papandopulo

Nagrađeni barokni duo nastupio u Matici

PIŠE Tomislav Bužić

Koncert je otvoren hitovima baroknog majstora Claudija Monteverdija. Mlade umjetnice izvrsno su iskoristile priliku za demonstraciju glazbenog talenta

Nakon uspješnog nastupa u finalu nedavno završena 11. hrvatskog natjecanja mladih glazbenih umjetnika Papandopulo, duo koji čini sopranistica Antonija Žarković i čembalistica Danijela Bošnjak 27. veljače održao je koncert u Dvorani Jure Petričevića, a taj koncert u sklopu ciklusa Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj zapravo je posebna osvojena nagrada na natjecanju. Antonija Žarković nakon završetka obrazovanja u Glazbenoj školi Blagoja Berse u Zagrebu upisuje 2019. pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Renate Pokupić. Od 2015. do 2017. bila je višestruko nagrađivana na natjecanjima iz pjevanja HDGPP-a, a 2020. na međunarodnom pjevačkom natjecanju Lav Mirski u Osijeku bila je pobjednica u svojoj kategoriji. Redovito nastupa u projektima Muzičke akademije, a okušala se i u tumačenju uloge grofice Lydije iz operete Barun Trenk Srećka Albinija u poluscenskim izvedbama projekta Hrvatske operete u Zagrebu i Splitu. Danijela Bošnjak klavir je maturirala u Glazbenoj školi Ferde Livadića u Samoboru, 2016. upisuje studij čembala na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Pavla Mašića, a poslije i studij kompozicije u klasi Zlatka Tanodija. Također nastupa u različitim studentskim projektima, a najnoviji uključuju vodstvo dionice continua u Muci po Marku J. S. Bacha u produkciji Muzičke akademije u Zagrebu u ožujku 2021. te nastup na Varaždinskim baroknim večerima u rujnu 2021. i 2022.


Danijela Bošnjak i Antonija Žarković /
Snimio MIRKO CVJETKO

 

Koncert u Matici otvoren je trima hitovima iz pera Claudija Monteverdija. Lamento della Ninfa, Sì dolce è’l tormento i Lamento d’Arianna dio su repertoara svih pjevača orijentiranih prema ranoj glazbi, prije svega jer mogućnost ukrašavanja u jednostavnoj, ali ekspresivnoj ariji Sì dolce è’l tormento i bogatstvo stilova u Arijadninoj tužaljci ostavljaju velik prostor izvođačima da pokažu što znaju. Tu mogućnost izvrsno su iskoristile i izvođačice u ovoj prilici, šteta je samo što u Nimfinoj tužaljci nije bilo prepoznatljivih upada muškog zbora. U nastavku smo slušali na solo čembalu Tombeau fait à Paris sur la mort de Monsieur Blancheroche Johanna Jacoba Frobergera i niz arija baroknih majstora kao što su O caro mio tesor iz opere Amadigi di Gaula Georga Friedricha Händela, Amour, amour iz opere Platée Jean-Philippea Rameaua, Ritornerai fra poco Johanna Adolfa Hassea te Alma oppressa iz opere La fida ninfa Antonija Vivaldija. Posebnu pozornost ipak zavređuju izvedbe djela autora koji su dio hrvatske kulture 17. stoljeća: Vaghe ninfe Vinka Komnena i Mori mi dite iz zbirke Amorosi concetti III Tomasa Cecchnija. Oba djela bila su izvrsno pripremljena i prikazana u svjetlu koje ih odmiče od često pripisivane osrednjosti. Iako nisu dio kanona rane glazbe, djela Cecchinija i Komnena, ali i drugih hrvatskih autora istog razdoblja, tek u posljednje vrijeme slušamo u izvedbama koje znaju iskoristiti slobodu unutar okvira povijesno obavještene prakse izvođenja.

Vijenac 758

758 - 16. ožujka 2023. | Arhiva

Klikni za povratak