Vijenac 754

Glazba

Outbreak Jazz Festival

Jazz ad libitum Mladena Mazura

Dubrovnik kao primorski grad među prvima se u Hrvatskoj susreo s jazzom. Pomorac Ilko Pupa donio je još početkom prošlog stoljeća u taj grad kopiju i prve u Americi snimljene jazz-ploče sa snimkama The Original Dixieland Jazz Banda. Povijest jazza u Dubrovniku možemo pratiti prema podacima povjesničara i dugogodišnjeg urednika jazza na dubrovačkoj radiopostaji Vide Peručića, koji je kao povjesničar jazza u tom gradi i zaslužan da se o jazzu u Dubrovniku mnogo toga ne zaboravi. U nizu jazz-zbivanja u tom gradu bilježimo neke priredbe. Primjerice održavanje međunarodnih festivala jazza u restoranu Klarisa na Stradunu u kojima su sredinom devedesetih godina između ostalih nastupili sastavi Traffic Jam, Trio pijanista Tomyja Berngssona, Zagrebački Dixieland Ensamble, Darko Jurković, sastav Hot Club Zagreb, Kochtett alt-saksofonistice Caroline Strassmeyer i tenor-saksofonista Klausa Kocha. U povijesti dubrovačkog jazza spominju se pijanisti Slavko Hiti i Johnny Trbuhović, a tradicionalne su pjevačice Marinu Grabovac i Suzy Sokol na dubrovačkoj vokalnoj jazz-sceni zamijenile modernije Maja Grbac i Ines Tričković. Bilo je u povijesti jazza u tom gradu i drugih jazz-događanja. Među njima bilježimo i nastupe orkestra Dukea Ellingtona, trubača Dizzyja Gilllespieja, vokalista Gregoryja Portera s malim sastavom i Dee Dee Bridgewater s Jazz orkestrom RTV Zagreb, sastav Borne Šercara Jazz Croatica i druge jazz-grupe koje su nastupile u sklopu programa Dubrovačkih ljetnih igara.

U tim okolnostima vrijedi se osvrnuti i na prošlogodišnji Dubrovnik Outbreak Jazz Festival, održan nakon trogodišnje stanke u dubrovačkim Lazaretima, s programom koji u potpunosti odražava nastojanja njegovih organizatora.


Miro Kadoić / Snimio Jasenko Rasol, HRT

Festivalski je program 11. studenog otvorio solo nastupom dubrovačko-zagrebački fuzijski pijanist Petar Čulibrk, koji je s nastupom predstavio svoj solistički CD-prvijenac Old School, a nakon njegova nastupa prvi se put dubrovačkoj jazz-publici predstavio u ovom trenutku najzaposleniji zagrebački kontrabasist Zvonimir Šestak sa svojim sastavom Groove Assembly, izvevši repertoar predstavljen na albumu In The Pocket. Isti je kontrabasist s bubnjarom Jankom Novoselićem u podnevnim satima drugoga dana bio kao prateći sastav na raspolaganju svim jazz-glazbenicima koji su se željeli okušati u improvizaciji modernog tipa izražavanja u jazzu. Slijedio je portret američkog kontrabasista Charlesa Mingusa u interpretaciji jazz-producentice zagrebačke televizije Melanije Pović-Jezerinac. Navečer je nastupio kvartet poznatoga zagrebačkog alt-saksofonista i flautista te člana saksofonske sekcije našeg Jazz orkestra HRT-a Miro Kadoić sa svojim kvartetom (Petar Čulibrk, glasovir, Nikola Matešić, kontrabas i Bruna Matić, bubnjevi). I on je repertoarno ostao u repertoarnim okvirima svog najnovijeg autorskog CD-a Prije dana.

Bio je najavljen nastup našeg istaknutog jazz-gitarista iz Rijeke Darka Jurkovića Charlieja. Jurkoviću je to nakon niza godina već drugi festivalski solistički jazz-koncert u Dubrovniku.

Afirmirani je to naš jazz-glazbenik rijetke taping-tehnike sviranja gitare, koju je prije mnogo godina u SAD-u inovirao američki gitarist Stanley Jordan. Jurković je u višegodišnjoj jazz-karijeri godinama nastupao i u međunarodnom jazz-triju Iz Češke. Posljednjih godina Jurković svira istovremeno na dvjema gitarama, a poput ostalih sudionika programa prošlogodišnjega dubrovačkog Outbreaka, koji je obilovao i raznim popratnim jazz-sadržajima, i Jurković je program podredio materijalu s njegova objavljenog diska Trio, Duo Solo.

Zanimljivo je da u programu nije nastupio mladi dubrovački tenor-saksofonist i skladatelj Ivan Bonačić. Promocija njegova albuma Kraken bila je svojedobno zabilježena kao jedan od važnijih jazz-događaja u Dubrovniku, gradu iz kojeg su do nas doprle i glasine o organizaciji još jednog jazz-festivala koji se u prostorima jednog hotela prošlog ljeta ipak nije održao.

No kad se sve to zbroji, a brojni jazz-događaji nisu u ovom tekstu ni spomenuti, Dubrovnik ostaje hrvatski grad dugotrajne jazz-tradicije.

Vijenac 754

754 - 26. siječnja 2023. | Arhiva

Klikni za povratak