Vijenac 754

Glazba, Matica hrvatska

Iz ciklusa Mladi glazbenici

Dvije perspektivne pijanistice nastupile u Matici

Piše Tomislav Bužić

Na koncertu ciklusa Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj održanu 21. studenog 2022. godine u Dvorani Jure Petričevića nastupile su učenice klavira iz Glazbene škole Pavla Markovca u Zagrebu. Mlađa od njih dvije, Katarina Kunjko (2011), dolazi nam iz poznate glazbeničke obitelji i jedna je od najmlađih glazbenica koje smo imali priliku slušati u posljednjih nekoliko sezona ciklusa. Bez obzira na kratko vrijeme učenja klavira prve nagrade s natjecanja i inozemni nastupi već stoje u njezinoj biografiji. Ističu se svakako nastup na Memorijalu Darko Lukić u Osijeku, prva nagrada na međunarodnom natjecanju Memorijal Jurica Murai i koncerti u dvorcu Castello di San Martino u Soverzanu te u Bologni. Katarinina nešto starija kolegica Eva Goreta (2007) također je već uspjela prikupiti zamjetan broj odličnih uspjeha. Tri prve nagrade s državnih natjecanja, apsolutne pobjede na natjecanjima Città di San Donà di Piave 2015, Giuliano Pecar u Goriziji 2017., Clavis u Füssenu i Memorijala Jurica Murai u Varaždinu 2022. samo su neki od velikih rezultata.

U prvom dijelu Katarina Kunjko predstavila se Preludijem iz ciklusa España, op. 165 Isaaca Albéniza, prvim stavkom (Allegro) iz Sonate u B-duru, KV 333 Wolfganga Amadeusa Mozarta, Ljubicom iz Života cvijeća, op. 19 Dore Pejačević, dvjema etidama, br. 11 u Des-duru i br. 12 u b-molu, iz op. 1 Franza Liszta te Valcerom u f-molu, op. 70, br. 2 Fréderica Chopina. Prilikom izvedbe tako raznolika i opsežna programa dogodile su se poneke krive note i memorijske pogreške, no u ovoj fazi razvoja to su više očekivane stvari nego iznimke. Ono što se odmah vidi i kod najmlađih svirača jest sposobnost razumijevanja klasičnoga glazbenog tkiva, a kao što smo čuli u primjereno kratkoj minijaturi Ljubica Dore Pejačević, Katarina Kunjko nastavlja obiteljsku tradiciju vrhunskih interpreta. I u lijepo interpretiranu Chopinovu Valceru mogli smo čuti istu stvar, a o tehničkoj spremnosti da i ne govorimo.

Eva Goreta u Matici hrvatskoj / sminio Mirko Cvjetko

Katarina Kunjko u Matici hrvatskoj / sminio Mirko Cvjetko

U drugom dijelu Eva Goreta svirala je sva tri stavka iz Sonate u c-molu, op. 13 (Patetična) Ludwiga van Beethovena te Ples starog pastira i Ples ljupke djevojke iz ciklusa Argentinski plesovi, op. 2 Alberta Ginastere. Ni njoj tu i tamo poneka nota nije dokraja uspjela, ali je količina koncentracije već na mnogo višoj razini. Nekoliko godina učenja više zasigurno je pomoglo da stopljenost s instrumentom dosegne prirodniji i opušteniji nivo. Njezina izvedba modernističkih Ginasterinih Argentinskih plesova posebno je dobro zazvučala. S druge strane, važan je dio obrazovanja svih mladih pijanista Beethovenova Patetična sonata, jedno od pravih kanonskih djela pijanističkog repertoara, s čime dolazi i problem što svatko od upućenih slušatelja već ima svoju barem jednu omiljenu snimljenu verziju. Užitak je zato bio slušati one dijelove koji su se poklopili s tom slušno pohranjenom „idealnom“ verzijom i zagolicao je maštu da bi u budućnosti izvedba Eve Goreta mogla postati jedan od tih primjera.

Vijenac 754

754 - 26. siječnja 2023. | Arhiva

Klikni za povratak