Vijenac 739

Glazba, Naslovnica

S GRANDIOZNE GLAZBENE POZORNICE Zagreb Classica NA TOMISLAVCU

Povratak u velikom stilu

Piše Dora Dunatov

Vrućim ljetnim večerima u Zagrebu od 23. do 29. lipnja doskočio je glazbeni festival Zagreb Classic. Pod okriljem festivala, na Trgu kralja Tomislava svake se festivalske večeri održavaju primamljivi koncerti, pružajući pogled na šarenilo piknik-prostirki cijelom površinom te zelene oaze usred grada. Velik broj namjernih i nenamjernih posjetitelja, prolaznika i turista svih generacija i raznolikih glazbenih interesa svjedočili su odličnoj organizaciji ovogodišnjega festivala. Tomu je pridonijela jaka reklama, tehnički sjajno potkovana pozornica, čarobna rasvjeta i uspješno ozvučenje, no prije svega raznolik program namijenjen širokoj publici. Za ljubitelje klasičnog zvuka, Zagreb Classic donio je prepoznatljive „hitove“ klasične glazbe; za one malo „otkačenije“ teatrofile priređeni su poznati songovi iz hrvatskih mjuzikla; jedno veliko prezime domaće glazbene estrade i slučajna dvostruka duga iznad Zagreba začinile su profile društvenih mreža šoubiz-pratitelja, a one u potrazi za novim zvukom usrećila je jedna kvalitetna francuska kantautorica.


Nakon dvije godine pauze Zagreb Classic ponovno je građanima i turistima ponudio dodir s umjetničkom glazbom / Snimio Željko Hladika / PIXSELL

S obzirom na to da je glazbeni festival na velikoj pozornici na otvorenom ove godine koncipiran u jeci rata i ukrajinskih stradanja, sasvim je očekivano programom odlučio odati počast ratom pogođenoj zemlji. Učinjeno je to jasno i izravno uz prepuštanje solističke uloge i otvaranje festivala 28-godišnjoj ukrajinskoj violinistici Anastaziji Petrišak [Anastasiya Petryshak], plavuši raspuštene duge kose koja je za tu priliku možda baš namjerno obukla jarko plavu haljinu, ali i suptilno, osvjetljenjem pozornice u bojama ukrajinske zastave. Festival je uz nju u prošli četvrtak otvorio zagrebački Orkestar Opere Hrvatskog narodnog kazališta pod ravnanjem talijanskog dirigenta Paola Spadara Munitte. Lagan i prozračan program sastojao se od uvertire Rossinijeva Seviljskog brijača, 29. simfonije i Trećeg violinskog koncerta W. A. Mozarta te Druge violinske romanse L. van Beethovena, ali i Španjolskog plesa iz suite Kameni gospodar iz pera istaknutog ukrajinskog skladatelja Miroslava Skorika [Myroslav Skoryk]. Nagrađivana ukrajinska violinistica tom se prilikom prvi put predstavila hrvatskoj publici, spajajući svoju nježnu pojavu sa snažnim i energičnim zvukom romantičke strasti, što je posebno do izražaja došlo u dvama glazbenim dodacima. Za ovu je priliku Anastazija Petrišak odabrala Presto iz Vivaldijeva Ljeta te Skorikovu Melodiju za violinu i orkestar. Glasne ovacije i dugi pljesak nagovijestili su početak centralnog glazbenog događanja u ljetnom Zagrebu.

Večer nakon otvaranja Zagreb Classic posvetio je velikom hrvatskom skladatelju i dirigentu Alfiju Kabilju, koji je prošloga ožujka obilježio 60. obljetnicu umjetničkog rada, 85. godinu života i 50. obljetnicu svog poznatog mjuzikla Jalta, Jalta. Program su izvodili solisti, orkestar i zbor Zagrebačkoga gradskog kazališta Komedija pod ravnanjem dirigenta Dinka Appelta. Čak dvadeset songova pokrili su mjuzikle Car Franjo Josip u Zagrebu, Crveni otok, Velika trka, Dlakav život, Ivan od Leptira, Krađa Mona Lise, Madame Hamlet, Marilyn Monroe, Tko pjeva zlo ne misli, Kralj je gol i Jalta, Jalta. Pritom se lijepim glasom i muziciranjem posebno istaknuo Filip Hozjak u izvedbi songa Svi se ljube iz mjuzikla Dlakav život. Iako je tonska podrška na koncertu u nekoliko navrata bila kritična, utišavajući soliste koje bi potom prekrio orkestar, cijeli je koncert popraćen glasnim ovacijama.

Subota je bila rezervirana za nešto ležerniju publiku naviklu na hitove domaće estrade. Na pozornici se tada pojavio Tonči Huljić s instrumentalistima Madre Badesse, orkestrom, zborom i četvero solista. Na programu je bila njegova Pop misa Mediterana i skladba Ave Maria, a dio koncerta bio je rezerviran za skladbu Dies irae Tončijeve kćeri Hane Huljić Grašo, koja se, već u kasnoj trudnoći, uspela na ljetnu pozornicu na Tomislavcu i preuzela solističku ulogu. Pop misa Mediterana praizvedena je prošle godine na Splitskom ljetu, a ove je godine stigla i u Zagreb. Riječ je o eklektičnom sklopu raznih glazbenih žanrova, gdje jedno pored drugog neometano stoje klapski a cappella izričaj i povećane sekunde istočnjačkog melosa. Djelo nosi prepoznatljiv Huljićev pečat, a glazbenom šarolikošću neodoljivo podsjeća na radijski sadržaj nekog lokalnog radija. Solisti su tom prilikom bili Lorena Bućan, Irma Dragičević i Karlo Vudrić.

Nedjeljni je koncert na pozornicu doveo zapaženu francusku kantautoricu Joyce Jonathan, a njezin je koncert održan u sklopu francuskog predsjedanja Europskom Unijom. Riječ je o talentiranoj skladateljici i pjevačici glazbene karijere koja je već iznjedrila platinasti album, i to u njezinim ranim dvadesetim godinama. Lagana, zaigrana, emotivna i glazbeno primamljiva, zabavljala je publiku više od sat vremena skladbama s posljednjeg albuma Les p’tites jolies choses, ali i prvim pjesmama koje su je učinile poznatom unutar i izvan granica Francuske. Pravi izbor za nedjeljnu večer potvrdio je odličnu organizaciju ovogodišnjeg Zagreb Classica, koji je uspješno preživio dvije godine šutnje zbog pandemijske krize.

Vijenac 739

739 - 30. lipnja 2022. | Arhiva

Klikni za povratak