Vijenac 737

Glazba

Jazz ad libitum

Denis Razumović Razz

Mladen Mazur

Riječka jazz-scena pokazala se posljednjih godina kao jedna od najjačih u Hrvatskoj. Po broju aktivnih jazz-glazbenika možemo je u ovom trenutku staviti uz bok zagrebačkoj, no o tome je već u ovoj rubrici bilo riječi, kao i o nekim riječkim džezistima. Danas će nakon dužeg vremena biti ponovno riječi o jednom po provenijenciji specifičnu predstavniku riječkog jazza, alt-saksofonistu i skladatelju, a u posljednje vrijeme i vokalistu Denisu Razumoviću Razzu.

Razumović, već duže vrijeme nazočan na hrvatskoj jazz-sceni te od početka privržen stilu be-bop, može se pohvaliti za naše prilike specifičnom jazz-edukacijom. Počeo je kao gitarist zainteresiran za punk, ali to ga nije dugo držalo. Prisjećam se tog nadarenog glazbenika još iz dana njegovih jazz-početaka, kad kao alt-saksofonist još nije imao prilike svoje ideje podijeliti s drugim domaćim džezistima. Spojio sam ga tada s bjelovarskim Sigma jazz-bandom, s kojim je Razumović svirao neko vrijeme. Ne baš uvijek dobro shvaćen kao jazz-glazbenik, Razumović je bio prisiljen neko vrijeme raditi kao pitur, prebojavao je naftnu platformu ili točio benzin na crpki Vrata Jadrana, podsjetivši time na biografije nekih istaknutih svjetskih imena jazza.


Album Urban Minority Denisa Razumovića Razza
i Henryja Radanovića, Dallas Records Croatia, 2017.

Denis Razumović Razz danas je afirmirani riječki jazz-glazbenik i rado viđen gost naših studija i programa naših jazz-festivala. Glazbenik je to koji ostaje vjeran be-bopu bez obzira na repertoar. Uz to ima sasvim ispravne poglede na repertoarnu i diskografsku industriju.

O Razumoviću relativno malo zna hrvatska jazz-publika, a još manje o njegovim diskografskim dosezima, te mu valja na svaki način posvetiti ovih nekoliko redaka, pogotovo u svjetlu dvaju njegovih nedavno objavljenih diskova.

Oba je izdala zagrebačka etiketa Dallas Records, s kojom Razumovića veže dugogodišnji ugovor. Na CD-u For Believers Only slušamo niz Razumovićevih originala snimljenih u razna vremena na kojima on predstavlja niz imena našeg jazza. Na drugom, nedavno objavljenu disku, naslovljenu Urban Minority, Razumović predstavlja svoj jazz s donekle rijetkim sastavom – duom u kojem uz njegov alt-saksofon, a u pojedinim izvedbama i glas u takozvanim scat, za be-bop značajnim vokalnim korusima, nastupa kontrabas. I dok bismo prvi disk mogli smatrati onim što u jazz-diskografiji poznajemo kao sampler, zbroj raznorodnih snimaka, gdje Razumović predstavlja i niz imena našega novijeg jazza, disk Urban Minority profiliran je projekt ostvaren samo u formaciji dua alt-saksofona – kontrabas te ponekim vokalnim scat-korusom.

To je zvukovno i koncepcijski zahtjevan jazz-projekt u kojemu se našao kontrabas marljivoga riječkog Razumovićeva suradnika Henryja Radanovića. Uz nekoliko Razzovih originala posvećenih velikanima be-bopa, Razumović u programu diska poseže i za svojim viđenjem nekih poznatih jazz-standarda, što u našoj recentnoj diskografiji svakako valja pohvaliti. Uvrštenje tema poput Bluebird Charlieja Parkera, But Not For Me Georgea Gershwina ili balade Ann Ronnel Willow Weep For Me u program diska nedvojbeno je osvježenje. Diskom Urban Minority i Razumović i Radanović demonstriraju svoje jazz-kvalitete izborom materijala i majstorskom svirkom. Urban Minority dobrodošao je CD na našem jazz-tržištu.

Vijenac 737

737 - 2. lipnja 2022. | Arhiva

Klikni za povratak