Vijenac 735

Glazba

Jazz ad libitum Mladena Mazura

Sezona jazza u Zagrebu

Da pandemija korone i u Zagrebu polako posustaje, vidi se i po broju jazz-koncerata organiziranih u glavnom gradu Hrvatske od početka godine. Sve je počelo najavom koncerta seksteta mladoga nadarenog vibrafonista Šimuna Matišića, sina poznatoga jazz-gitarista i pisca Mate Matišića, predviđena za 19. siječnja, a potom odgođena za 30. ožujka. U sekstetu su uz Matišića trubač i krilničar Davor Križić, tenor-saksofonist Mario Bočić, pijanist Matija Dedić, kontrabasist Zvonimir Šestak, zbog bolesti kojeg je koncert i otkazan, te bubnjar Kruno Levačić. Na tom je koncertu mladi Matišić trebao predstaviti svoj jazz, ali i jazz sa svoga drugog CD-a, na kojem je izrazio i svoja viđenja skladbi Boška Petrovića.

Šesnaestog ožujka u zagrebačkoj Tvornici kulture, nekad i po kvalitetnim koncertima jazza poznatoj dvorani, zagrebačkoj se publici predstavio kvartet mladoga dubrovačkog tenor-saksofonista Ivana Bonačića, u kojem su uz njega nastupili gitarist zagrebačke mlađe generacije Filip Pavić, orguljaš Viktor Lipić i bubnjar Borko Rupena. Izveli su nekoliko Bonačićevih originala s prvog diska Kraken te niz autorovih originala s najnovijeg diska Dream Aviary: The Phantom’s Jade, Dream Aviary, Swallow’s Elegy, Away Day i Cloud Over Lapad.


Šimun Matišić u Tvornici kulture / Snimio Matej Grgić

Trinaestoga travnja, ponovno na pozornici zagrebačke Tvornice kulture, koja je čini se postala stalno mjesto nastupa domaćih malih jazz-sastava, u sklopu je projekta JazzHR Hrvatskoga društva skladatelja održan dvostruki jazz-program. U njegovu prvom dijelu nastupio je kvintet trubača iz Pule Roberta Mikuljana, koji je i autor svih izvedenih skladbi, od kojih je neke predstavio na svom albumu Internal Walk ostvarenu za zagrebačku produkciju Nota Bene. Uz Mikuljana, glazbenika koji je instrument 2017. magistrirao na Glazbenoj akademiji Giuseppe Tartini u Trstu, u njegovu su sastavu u Zagrebu nastupili poznati riječki be-boper, alt-saksofonist Denis Razumović, zatim klavijaturist iz Pazina, član zagrebačkog Django-sastava Oridano Aldo Foško, kontrabasist i bas-gitarist Bojan Skočilić, dok je bubnjara Dušana Kranjca na zagrebačkom koncertu zamijenio Adriano Bernobić. Nije ni Mikuljan sa svojim sastavom odolio da ne izvede repertoar vlastitih skladbi, prepustivši potom mjesto na pozornici našoj afirmiranoj i atraktivnoj jazz-pjevačici Leli Kaplowitz i njezinu pratećem kvartetu na čelu kojeg je bio suprug i aranžer Joe Kaplowitz, uz ostale članove: gitarista Elvisa Penave, kontrabasista Zvonimira Šestaka i bubnjara Dadu Marinkovića. Lela Kaplowitz je bila potaknuta željom za komercijalnim uspjehom svoje nove kompaktne ploče, odabravši repertoar sastavljen od isključivo popularnijih domaćih pjesama. Koliko će ta odluka utjecati na komercijalni plasman tog džeziranog ali ipak komercijaliziranog izdanja – vidjet ćemo uskoro.

Navodeći jazz-koncerte u Zagrebu u prvih nekoliko mjeseci ove godine ne smijemo zaboraviti nastup Jazz orkestra HRT-a, koji nastavlja koncerte jazza temeljene na pozivanju stranih solista koji uz svoje interpretacije donose redovito i vlastite skladbe i aranžmane. Na sljedećem će njihovu koncertu u dvorani zagrebačkoga Muzeja suvremene umjetnosti kao solist uz spomenuti big band nastupiti američki saksofonist, skladatelj i aranžer Victor Goinez, a upravo je stigla vijest o promociji diska pokojnoga jazz-gitarista iz Siska Damira Kukuruzovića, koja će se 17. svibnja održati u dvorani Lisinski u Zagrebu.

Vijenac 735

735 - 5. svibnja 2022. | Arhiva

Klikni za povratak