Vijenac 734

Kazalište

Kazalište izdvaja

Mila BULIMBAŠIĆ BOTTERI

Ralph Fiennes u novom komadu Davida Harea

Ovoga proljeća ljubitelji recentnog europskog teatra nikako ne bi smjeli propustiti najnoviju produkciju londonskog Bridge Theatrea, Straight Line Crazy Davida Harea u kojoj naslovnu ulogu njujorškog poduzetnika, legendarnoga Roberta Mosesa, tumači Ralph Fiennes.

Iako Fiennes, ovdje u punoj snazi, nije jedini razlog za gledanje ove predstave, čini se kako je Straight Line Crazy i pisana i režirana upravo za njega, što i nije čudno kada se zna da su upravo David Hare i redatelj predstave Nicholas Hytner Fiennesovi dugogodišnji suradnici.

Kako bilo, ova biografska drama, čak i kao praizvedba, bez prijeko potrebnih dramaturških intervencija, kao klasična drama rutinirana dramatičara, zanimljivim sadržajem plijeni pozornost. Šteta što izvrsnom Fiennesu nisu bili pridruženi jednako dobri glumci u ostalim ulogama, ali i ovako se Straight Line Crazy isplati pogledati barem radi njega.

Human Voice Jeana Cocteaua u režiji Iva van Hovea

Monodrama Jeana Cocteaua Human Voice jedno je od onih djela kojima vrijeme očito samo pogoduje, što potvrđuju brojna postavljanja na scenu i ekranizacije kojima svjedočimo u posljednje vrijeme. Tako je nakon nedavnoga kratkog filma u režiji Pedra Almodovara, u kojem je glavnu i jedinu ulogu tumačila Tilda Swinton, ovoga proljeća i kultni europski redatelj, čija smo djela imali prilike vidjeti i u Zagrebu, Ivo van Hove upravo taj tekst postavio na scenu londonskoga Harold Pinter Theatrea.

Cocteauovu ostavljenu junakinju u predstavi tumači sve uspješnija britanska glumica Ruth Wilson, koja se u staklenoj kutiji u koju ju je postavio scenograf Jan Verweyveld uistinu iskazala.

Samo uz pomoć starinskoga telefona, kao jedinog rekvizita, Ruth Wilson nešto više od sat vremena izgovara predivne Cocteauove rečenice ostavljene žene koja ne može izaći iz klopke samoće i praznine u kojoj se našla.

DONALD TRUMP NA SCENI OLD VICA

Među suvremene britanske dramatičare koji vrlo promptno reagiraju na recentna zbivanja definitivno pripada jedan od zanimljivijih i talentiranijih pisaca – Mike Bartlett, čija se najnovija drama The 47th bavi ni manje ni više nego Donaldom Trumpom i njegovim suvremenicima.

Trumpov pad i eventualni ponovni uspon Bartletta je nadahnuo na šekspirijanski zaplet, pa čak i formu u kojoj je ispisao dramu – uzvišeni stih kojim govore protagonisti po Bartlettu povijesne drame: Joe Biden, Kamala Harris, Ivanka Trump i sam nesretni i osamljeni Trump.

Bertie Carvel, Tamara Tunie, Lydia Wilson u dobroj režiji Ruperta Goolda i fizički su, ali i odličnom glumom, izvanredno dočarali glavne likove drame kojoj sretan ili nesretan kraj gledatelji u zbilji još nisu dočekali.

Vijenac 734

734 - 21. travnja 2022. | Arhiva

Klikni za povratak