Vijenac 733

Film, In memoriam

U povodu smrti kazališne, televizijske i filmske glumice Mirjane Majurec

Odlazak plahe i senzibilne umjetnice

Josip Grozdanić

U razgovoru koji je davne 1976. vodila za tada vrlo popularan djevojački magazin Tina, u to vrijeme 24-godišnja Mirjana Majurec, predstavljena kao darovita mlada glumica koja je iza sebe već imala niz zapaženih kazališnih i televizijskih uloga, rekla je da ne želi postati fah-glumica, odnosno da ne želi biti svrstana u određeni kalup.


Snimio Jurica Galoić / PIXSELL

Dotad je, naime, na daskama Gavelle i Teatra &TD već nanizala više uloga naivki, dobrodušnih cura iz drugog plana poput Charlotte iz Molièreova Don Juana, sve dok joj Božidar Violić nije ponudio tragičnu rolu Rosaure u Calderónovoj filozofskoj alegoriji Život je san. Njezinim bojaznima od mogućeg ukalupljivanja nije bilo mjesta, jer se već od početka predstavila kao strastvena i energična glumica sposobna uvjerljivo utjeloviti najrazličitije likove u raznorodnim dramskim situacijama, i komičnim i ozbiljnim. Naša M. M. bila je sjajna i kao nesigurna i zdvojna kći profesora Boškovića, jedini ženski lik u Papićevu Izbavitelju, i kao duhovito pomaknuta Maca Kapulica u također Papićevoj crnoj komediji Kad mrtvi zapjevaju, i kao seoska djevojka Anica Kanonikova u TV-adaptaciji Kovačićeva romana U registraturi, i na daskama koje život znače u Držićevim, Krležinim, Čehovljevim i Shakespeareovim dramama. Uvjerljiva je bila i na otvorenim pozornicama Dubrovačkih ljetnih igara i Splitskog ljeta, i u televizijskim ulogama koje je tumačila, od Divne u nekad kultnoj seriji Grlom u jagode Srđana Karanovića i Rajka Grlića preko komesarski nastrojene partizanke Ane u Velom mistu do uloga u humorističkim serijama Naši i vaši i Bibin svijet, pa i u sapunici Pod sretnom zvijezdom, u kojoj je frivolno, temperamentno i s učinkovitim ironičnim odmakom utjelovila manje važan lik Nere Nikolić, koji je zabljesnuo upravo zahvaljujući njezinoj izvedbi. U svim ulogama koje je tumačila davala je maksimum, čineći ih slojevitima i autentičnima, krhkima i temperamentnima, zdvojnima i razigranima, ukratko životnima. A publika je to prepoznavala u svim razdobljima njezina histrionskog života, i zbog toga ju je cijenila i voljela.

Vijenac 733

733 - 7. travnja 2022. | Arhiva

Klikni za povratak