Kakvo je stanje s plesnom kritikom u Europi, koji su uvjeti u kojima nastaje, kako se mijenja, što znači za razvoj plesne umjetnosti, neka su od pitanja na koja će se nastojati odgovoriti 24. ožujka na internetskoj panel-diskusiji Refleksije o plesnom pisanju koju u sklopu Češke plesne platforme organiziraju češki časopis Taneční aktuality i festival Tanec Praha, norveški projekt Performing Criticism Globally te program Springback europske plesne mreže Aerowaves.
U raspravi će sudjelovati voditeljica Lucie Hayashi, pet kritičara i voditelja radionica kritičkoga pisanja, Sanjoy Roy, Emily May, Anette Therese Pettersen, Hild Borchgrevink i Petra Dotlačilová, a za praćenje se potrebno prijaviti u online obrascu.
Kaspar u režiji Vladimira Gerića i s Ivicom Vidovićem u naslovnoj ulozi jedna je od predstava iz zlatnoga razdoblja Teatra &TD o kojoj se u kazališnim krugovima govorilo još desetljećima poslije. Više od pola stoljeća nakon premijere te uspješnice Teatar &TD ponovno se vraća tekstu Petera Handkea, režiju povjerivši mladomu Hrvoju Korbaru.
Prizor iz predstave Kaspar / izvor Teatar &TD
Polazeći od slučaja „divljeg djeteta“ Kaspara Hausera i svojevrsna znanstvenog kurioziteta, Handkeova drama u središte postavlja manipulativnu moć jezika kao društvenu polugu kojom se pojedinac podvrgava konformizmu. Autorska ekipa nove predstave, dramaturginja Nikolina Rafaj i koreografkinja Matea Bilosnić te izvođači Boris Barukčić, Lucija Dujmović, Matea Bilosnić, Andrej Kopčok i Romano Nikolić, motive Handkeove drame i jezika kao opresora umeće u okvir internetskoga okoliša, nadahnjujući se raspršivanjem pozornosti, neprestanim otvaranjem novih kartica u internetskim preglednicima, jezičnim ready-made objektima te praznim frazama u oblikovanju suvremenih identiteta. Predstava će se premijerno izvesti 25. ožujka.
U Pogonu Jedinstvo 29. ožujka očekuje nas Smiling Depression, koprodukcijski projekt hrvatskoga Empiria teatra, makedonske umjetničke organizacije Presvrt te regionalne platforme Kooperativa.
Ilustracija / Sa stranice Pogona
Predstava u režiji Iva Srnec Hamer i dramaturgiji Dine Vukelić zaokuplja se stigmatizacijom mentalnih bolesti u društvu koje teži savršenstvu, time i maskiranju stvarnoga stanja, pa svaki odmak od uopćenih uzusa smatra devijacijom koju treba otkloniti. Građa predstave nastajala je prema iskustvima sredina dviju zemalja uključenih u projekt, uzevši u obzir čimbenike poput tranzicije, iseljavanja, pandemije, konzervativne stavove o depresiji kao bolesti zajednice, rodne stereotipe, ali i utjecaj društvenih mreža koje ističu ideal sreće te kompetitivnost kao model opstanka. U podlozi su izvedbena forma temeljena na pripovijedanju te autentični iskazi o depresivnim manifestacijama temeljenim na osobnim problemima i društveno-političkoj slici.
732 - 24. ožujka 2022. | Arhiva
Klikni za povratak