Vijenac 728

Film

FILM IZDVAJA

Josip GROZDANIĆ

Područje bez signala na HTV-u

Od 27. prosinca na HTV-u se premijerno prikazuje šestodijelna dramska serija Područje bez signala, adaptacija istoimena romana Roberta Perišića u režiji Dalibora Matanića. Projekt je realiziran u okrilju produkcijske kuće Kinorama Ankice Jurić Tilić, koja je s Matanićem i sukreatorica serije, a na male ekrane stigao je ovjenčan nagradama na dvama prestižnim festivalima.


Krešimir Mikić i René Bitorajac /
Izvor Kinorama

Nakon što je početkom rujna osvojilo Grand Prix za najbolju seriju u programu Međunarodna panorama na najvažnijem svjetskom festivalu serija Series Mania u francuskom Lilleu, Područje bez signala se potkraj studenog zakitilo nagradom publike na Seriencamp Festivalu u Münchenu. Priča romana i serije prati dvojicu poduzetnika, karakterno međusobno vrlo različite Olega i Nikolu, koje tumače René Bitorajac i Krešimir Mikić, koji s planom revitaliziranja proizvodnje odavno zastarjela modela turbina stižu u zaboravljeni gradić N(uštin). No odmah na početku susrest će se s brojnim problemima, od neodgovarajuće tehnologije i rezignacije nekadašnjih radnika i mještana do otkazivanja veće narudžbe od strane nepouzdanoga bliskoistočnog naručitelja. Kao i prethodni Matanićev projekt, serija Novine, i ovaj donosi intrigantan uvid u aktualnu domaću stvarnost, kao i galeriju zanimljivih i slojevitih likova koje tumače Tihana Lazović, Izudin Bajrović, Goran Bogdan, Lana Barić, Jovana Stojiljković i ostali.

Filmovi Wesa Andersona u Tuškancu

Do 17. siječnja u zagrebačkom Kinu Tuškanac trajao je ciklus filmova Wesa Andersona, višestruko za Oscar nominirana filmaša čije je recentno ostvarenje, humorna romantična drama Francuska depeša koja se još prikazuje u hrvatskim kinima, prikazano u konkurenciji ovogodišnjeg festivala u Cannesu.


Francuska depeša
red. Wesa Andersona  / Izvor IMDB

Anderson je autor koji još od drugoga dugometražnog filma Tajkun iz Rushmorea i osobito Obitelji čudaka u određenoj mjeri polarizira publiku, a dijelom i kritiku. Jednima se tako sviđaju njegov osebujan redateljski stil i prepoznatljiv vizualni prosede te oni cijene naglašene stilizacije, iznimnu brižnost i pedantnost u komponiranju svakoga kadra, sjajno ekvilibriranje emocijama i staromodnost u pristupu, afirmaciju slikovitih i bizarnih likova i njihovih odnosa, kao i podjednako efektno pomaknutih i bizarnih situacija u kojima se drama neprestano isprepleće sa satiričnom komikom, groteskom i burleskom uz umetanje makabričnih detalja. Drugima, a oni su ipak srećom u manjini, smetaju upravo spomenuta pedanterija i sklonost pretjeranim stilizacijama i bizarnostima, koje tumače kao artificijelnost, pretencioznost i larpurlartizam. Anderson je iznimno darovit scenarist i redatelj koji snima duhovita i efektno pomaknuta, inteligentno koncipirana, šarmantna i zabavna ansambl-ostvarenja koja svakako zavređuju preporuku.

Vijenac 728

728 - 27. siječnja 2022. | Arhiva

Klikni za povratak