Vijenac 722

Druga stranica

U Splitu i Zagrebu održano 31. izdanje Marulićevih dana, 16–26. listopada

Kreativnost ne prestaje ni u izazovnim vremenima

Piše Petra Miočić Mandić

Nakon što su 21. travnja u splitskom HNK-u dodijeljene nagrade Marul za najbolja ostvarenja na prošlogodišnjim, jubilarnim Marulićevim danima, kao i nagrade za dramsko djelo Marin Držić za 2020, nepovoljna je epidemiološka situacija Festival hrvatske drame Marulićevi dani preselila iz njegova tradicionalnog travanjskog termina pa je 31. izdanje Festivala, posvećeno petstotoj obljetnici prvotiska Marulićeve Judite, održano od 16. do 26. listopada.

Bogat program jedinoga festivala posvećena hrvatskoj dramskoj riječi započeo je predstavom Zagreb 2020 Gradskoga dramskog kazališta Gavella izvedenom u KUC-u Travno, dok je svečanost otvaranja, uz izvedbu mjuzikla Bambina, održana 19. listopada u HNK-u u Splitu, gdje se okupljenima, uz intendanta HNK-a u Splitu Srećka Šestana i gradonačelnika Splita Ivicu Puljka, obratila i ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek, podsjetivši da smo baštinici neprocjenjivog umjetničkog blaga koje nam je ostavio otac hrvatske književnosti čije djelo slavimo i mnogim znanstvenim, kulturološkim i umjetničkim skupovima diljem zemlje, među kojima se posebno izdvaja u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici otvorena izložba posvećena petstotoj obljetnici prvotiska Judite.


Laureati ovogodišnjih Marulićevih dana / Izvor HNK u Splitu / snimio Josip Maleš

Unatoč tome što su, zahvaljujući pandemijskim uvjetima, profesionalna kazališta u 2020. proizvela 34 posto manje produkcije, za nastup na Festivalu ove je godine prijavljeno četrdeset predstava iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Srbije, a trinaest prvotno odabranih i tematski vrlo raznorodnih, prema riječima dramatičarke i kazališne kritičarke Gordane Ostović, izbornice Festivala, dokazuju da kreativnost ne posustaje ni u izazovnim vremenima, kako za autore i glumce, tako i za izvođenje predstava. Nažalost, dvije od odabranih predstava nisu odigrane; ZKM-ova drama Monovid-19 zbog složenih produkcijskih okolnosti, a Usidrene Elvisa Bošnjaka u produkciji HNK-a u Splitu zbog iznenadne bolesti u ansamblu pa se njihove izvedbe planiraju za iduće izdanje Festivala.

Unatoč tome, jedanaest izvedenih predstava; Francuzica (HNK u Splitu); Bambina (HNK u Splitu), Hotel Zagorje (GDK Gavella), Zagreb 2020 (GDK Gavella), Umri ženski (Satiričko kazalište Kerempuh), Gruntovčani (Satiričko kazalište Kerempuh), Štajga (Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci), Čovjek koji je sadio drveće: Grane smo na vjetru (Gradsko kazalište Zorin dom, Karlovac), Dobro je ništa (Teatar ITD), 10 pjesama koje su označile kraj mog ljubavnog života (Centar za kulturu Trešnjevka / Bjelovarsko kazalište / Teatrum / Kreator) i Fešta (Teatar Exit u suradnji s Akademijom dramske umjetnosti u Zagrebu) pokrilo je širok raspon tema, od promišljanja posljedica pandemije, problematiziranja osamljenosti, otuđenja i depresija do onih koje na duhovit način propituju korupciju i mešetarenje lokalnih moćnika.

 Ipak, na ocjenjivački je sud u sastavu Željka Turčinović, Goran Golovko, Mladen Radovniković, Renato Baretić i Andrea Mladinić najsnažniji dojam ostavila predstava koja se bavi posljedicama Domovinskog rata, Hotel Zagorje, autorski projekt Anice Tomić i Jelene Kovačić prema motivima istoimenog romana Ivane Bodrožić, a u Gavellinoj produkciji, kojem je, zbog „precizne fokusiranosti, smisleno i kreativne režije koja prati sve silnice priče stavljajući u prvi plan sjajne glumačke kreacije snažnih glumačkih osobnosti“ dodijeljeno čak pet Marula; za najbolju predstavu, najbolju režiju i najbolju dramatizaciju, videoprojekcije i scenografiju te Dijani Vidušin za ulogu Ivane. Osim te glumice, žiri je nagradio Ines Bojanić za izvedbe u predstavama Gruntovčani i Umri ženski zagrebačkoga Kerempuha, a matičnoj je kući nagradu donio i Matija Šakoronja uspješno odgovorivši na izazov igranja u Gruntovčanima kao prvi Dudek nakon Martina Sagnera.

Vijenac 722

722 - 4. studenoga 2021. | Arhiva

Klikni za povratak