Vijenac 722

Kazalište

Kazalište izdvaja

Igor Tretinjak

26. Revija lutkarskih kazališta, Rijeka, 2–11. studenog

Kasno ljeto ispunjeno lutkarskim i kazališnim festivalima za djecu (što u tradicionalnim, što u prinudno gostujućim terminima) uspješno se pretače u festivalsku jesen zahvaljujući 26. Reviji lutkarskih kazališta u Rijeci. U deset festivalskih dana mali i veliki gledatelji imat će prilike vidjeti dvanaest predstava, uglavnom domaćih, uz poneko regionalno gostovanje. Sam program vrlo dobro ocrtava stanje u hrvatskom lutkarstvu prošle, teške godine, dovodeći pred riječku publiku i najnagrađivanije predstave poput Caffea Kraljevstvo Kazališta lutaka Zadar i Pliva patka preko Drave Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku.


Plakat Revije

Njima pridružujemo odlične predstave Pustolovine baruna Münchhausena Žar ptice i Miš u toću GKL-a Split te predstavu Kralj Edip nastalu u koprodukciji HNK-a Ivana pl. Zajca i GKL-a Rijeka, nezasluženo zaobiđenu na nekoliko većih domaćih lutkarskih festivala. Takav spoj obavezna je kazališna lektira za sve zaljubljenike u lutkarstvo i potvrđuje žilavost lutkara koji nisu odustajali iako im je voda više puta dolazila do grla. No, kao što znamo, lutke su izdržljiva scenska bića kojima ni voda ništa ne može, a takvi su i njihovi demijurzi i omiljeni scenski partneri – lutkari.

Mala Frida u Žar ptici

Iako se već trebala održati premijera, igrom COVID-slučaja svi su revni pratitelji kazališta za djecu još u velikom iščekivanju prvog umjetničkog susreta odličnog autorskog tandema Tomić–Kovačić s najboljim zagrebačkim gradskim kazalištem za djecu, Žar pticom.


Plakat predstave

Predstava, kao i sve predstave nagrađivanog autorskog para, progovara o važnoj i aktualnoj temi. Ovaj put riječ je o djeci koja se osjećaju i ponašaju ponešto drukčije od vršnjaka, te koja okolinu ne promatraju tek kroz prizmu (sivila) stvarnosti, već u njoj nalaze beskrajni prostor mašte. Nju će u ovoj predstavi predstavljati velika maštalica, mala Frida (Kahlo).

Harms u obnovljenom KNAP-u

Korona je prolongirala i prvu KNAP-ovu premijeru u vlastitom prostoru nakon poduže obnove tog agilnog kulturnog centra na Peščenici. Riječ je o predstavi Play Harms u režiji Borisa Kovačevića, koja je doživjela veći broj pretpremijernih izvedbi te će, siguran sam, u premijernu noć ući u punoj formi.


Filip Detelić i Marko Hergešić

Predstava je oblikovana oko odlično složenih Harmsovih zapisa i crtica koje Marko Hergešić i Filip Detelić scenski oživljavaju šarmantnim i „čistim“ glumačkim izrazima kojima puštaju Harmsovom ludizmu i apsurdu da se u potpunosti razmašu. 

Nagrađeni feature i ostatak odlične radiodramske ponude

Iako su kazališta otvorena, to nije razlog da zanemarimo uvijek odličnu radiodramsku produkciju Hrvatskog radija. Ovaj put izdvajam radiodramski dokumentarac Dan kojega neću za cijeli život zaboraviti Đine Đivanovića, koji je nedavno na festivalu NYF Radio Awards osvojio srebro u kategoriji povijesnoga dokumentarca, a možete ga poslušati u arhivi dokumentarne radiodrame. Đivanović nas u dokumentarcu vodi na brod Carpathia, koji je 1912. zaplovio da bi spasio brodolomce s Titanica. Kad ste već u arhivu HR-ovih dokumentaraca, poslušajte i ostale takve „tople ljudske priče“ (fičer), ali skoknite i do radioromana i dojmljivog i poetičnog romana Sinovi, kćeri Ivane Bodrožić u radijskoj prilagodbi i režiji Hane Veček.

Vijenac 722

722 - 4. studenoga 2021. | Arhiva

Klikni za povratak