Vijenac 712

Film

FILM IZDVAJA

Josip GROZDANIĆ

Tereza37 u neovisnim ­kinima

Devet mjeseci nakon prošlogodišnjega Pulskog filmskog festivala, na kojem se osvajanjem Velike Zlatne arene za najbolji film te Zlatnih arena za režiju, scenarij, sporednu žensku ulogu (Ivana Roščić), masku (Snježana Gorup) i montažu (Dubravka Turić) prometnula u apsolutnog pobjednika, drama Tereza37 redatelja Danila Šerbedžije te podjednako važne scenaristice i interpretatorice naslovne uloge Lane Barić stiže na repertoar nezavisne kinomreže.


Kadar iz filma Tereza 37  /
Izvor Focus Media

Naglašeno autorski i osobni projekt Lane Barić, koja je na njemu radila gotovo čitavo desetljeće, priča je o 37-godišnjoj protagonistici koja se, traumatizirana time što ne uspijeva zatrudnjeti, počne upuštati u izvanbračne veze, nadajući se da bi tako mogla ostati u drugom stanju. U tematskom su žarištu filma dalmatinski mentalitet i specifičan dalmatinski patrijarhat, u kojemu se od žene podrazumijeva da bude majka, supruga i domaćica, bez obzira na njezine mogućnosti, želje i ambicije. Glavni su aduti djela suptilan pristup naslovnom liku i njezinim duševnim stanjima, sugestivna režija, efektna uporaba zadane scenografije, splitske četvrti Split 3, atmosferična fotografija Mirka Pivčevića i raspoloženi glumački nastupi.

Filmovi Roberta Bressona u kinu Tuškanac

Od 24. do 30. lipnja u sklopu Filmskih programa u kinu Tuškanac prikazuje se ciklus Roberta Bressona, jednog od najzanimljivijih i najizvornijih francuskih filmaša uopće.


Osuđenik na smrt je pobjegao

Bresson je bio naglašeni moralist posvećen religijskoj tematici, a uz inventivnost, izvedbenu jednostavnost i asketski stil, njegov umjetnički habitus obilježavali su polagani ritam, minimalna uporaba glazbe, sklonost poticanju gledateljske mašte uz izbjegavanje ekspresivnih kutova kamere, intenzivno posezanje za prozom F. M. Dostojevskog te osobito u kasnijim filmovima angažman neprofesionalnih glumaca. Ciklus otvara zatvorska ratna triler-drama Osuđenik na smrt je pobjegao, za koju se Bresson dijelom nadahnuo i vlastitim ratnim iskustvom u zarobljeničkom logoru, a zatvara povijesna biografska drama Suđenje Ivani Orleanskoj, gotovo dokudrama ostvarena maksimalnom težnjom realističnosti i uvjerljivosti.

Ciklus Krzysztofa Kieś­lowskog u Art-kinu Croatia

O 80. rođendanu i 25. godišnjici smrti Krzysztofa Kieślowskog, u riječkom Art-kinu Croatia od 23. lipnja do 28. srpnja pod naslovom Kieślowski srijedom priprema se ciklus filmova jednog od najvažnijih poljskih autora.


Krzysztof Kieślowski  /
Izvor Facebook

Kieślowski je bio iskren i dubok katolik, veliki katolički moralist, senzibilan umjetnik, društveni kroničar i kritičar koji je jasne socijalno-kritičke opservacije i stavove zamatao u celofan fikcije. Osim glasovite trilogije Tri boje: Crveno, Bijelo i Plavo, sjajnog Kratkog filma o ubijanju, petog nastavka desetodijelnog TV-serijala Dekalog, te glazbene drame s elementima fantastike Dvostruki Veronikin život, posjetitelji art-kina moći će pogledati i jedno od autorovih ključnih djela, Slučajnost. U njemu redatelj dojmljivo elaborira prirodu totalitarnog režima u svojoj domovini onog vremena, režima u kojem politika neizbježno utječe na sudbinu pojedinca.

Vijenac 712

712 - 17. lipnja 2021. | Arhiva

Klikni za povratak