Vijenac 710

Glazba

Obilježen Međunarodni dan jazza

Jazz ad libitum Mladena Mazura

Malo se tko još sjeća Tokijske deklaracije iz 1996, kada je jednoglasnom odlukom izglasan međunarodni dokument kojim se jazz na svim razinama stavlja u posve ravnopravan položaj s drugim vrstama glazbe pa tako i s onom klasičnom. Ta međunarodna deklaracija značila je i moralno priznavanje te glazbe i brisanje dotad velike razlike u bodovanju autorskih prava. Kao rezultat te odluke nešto kasnije doći će i do proglašenja 30. travnja Međunarodnim danom jazza UNESCO-a, a prvim će predsjednikom međunarodne organizacije džez-glazbenika biti imenovan poznati američki jazz-pijanist Herbie Hancock.


Kvartet Radojke Šverko bio je repertoarni bonus /
Snimio Aleksandar Popović / FB

Ove se godine obilježavanja tog datuma u Zagrebu prihvatila mlada organizatorica i pjevačica Lea Lovrenčić sa svojom agencijom Obnomika, uspjevši u dvorani Hrvatskog glazbenog zavoda ostvariti pravi mali jazz-festival.

Prvi je 30. travnja nastupio sastav poznat kao The Cool Jazz Duo, koji je svoj prvi nastup prije punih trideset godina u sklopu programa tadašnjeg zagrebačkog War Jazz Festivala održao baš u tom prostoru. Sastav se u tih trideset godina nije repertoarno ni zvukovno pa ni koncepcijski promijenio, osim što je taj duo u međuvremenu postao svojevrstan master class. Oba njegova člana naime, pijanist Veljko Glodić i saksofonist Saša Nestorović, danas su profesori na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji. Njihov po koncepciji i zvuku originalan duo sastavljen od jednog harmonijskog i jednog melodijskog instrumenta izveo je već dobro poznat repertoar s CD-a Lydian Orbit, s kojeg smo i na koncertu čuli izvedbe nekoliko Glodićevih originala, ali valja reći da je taj pijanist za taj specifičan duo napisao i nekoliko novih skladbi.

Stilski je posve drukčiji izričaj jazza s mnogo tradicije i standarda predstavila nastupom sa svojim kvartetom naša istaknuta pjevačica Radojka Šverko. Ta vokalistica snažna glasa i apartne pojave na pozornici koja u svijesti naše šire publike pripada kremi naše zabavne glazbe, ovim je nastupom ponovno donijela izvođenje repertoara jedne druge jazz-ere, podsjetivši na svoj izvrstan nastup od prije nekoliko godina s big bandom u istom prostoru i izvrsnim aranžmanima Silvija Glojnarića napisanim za prateći orkestar. U stalnom kvartetu Radojke Šverko nastupili su pijanist i profesor tog instrumenta na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji Vladimir Babin, basist poznat iz brojnih riječkih jazz-sastava Henry Radanović te jamačno najzaposleniji riječki jazz-bubnjar Tonči Grabušić. Uz poznate skladbe poput As Time Goes by i They Can’t Take That Away, kvartet je Radojke Šverko bio vrlo uspješan, i s dva izvedena dodatka, te njegov nastup možemo smatrati i repertoarnim bonusom organizatora uspjelom programu.

I treći je koncert bio i sadržajno i po instrumentariju sa samo dva glasovira neuobičajen i za slušatelje zanimljiv. Prvi su put u Zagrebu nastupila zajedno dvojica jazz-pijanista, trenutačno naš najugledniji Matija Dedić i Beograđanin Vasil Hadžimanov, sin nekad popularna pjevača zabavne glazbe Zafira Hadžimanova. Izveli su niz autorskih skladbi, među kojima i Dedićev original The Last Exit. Bile su to po nizovima improviziranih korusa te uigranosti i zvukovno vrlo originalne i glazbeno i džezistički zanimljive izvedbe, što je rezultiralo i izvođenjem dodatka poznate Carpenterove skladbe Walkin’.

U ovom pandemijskom razdoblju bez klasičnih jazz-koncerata pozdravljamo nastojanja da se Međunarodni dan jazza u Zagrebu obilježi, a kada tomu dodamo i recentne napore DSH-a pod naslovom Jazz.hr/proljeće u suradnji s MBZ-om, onda možemo biti zadovoljni s trenutačnom koncertnom prezentacijom jazza u Zagrebu.

Vijenac 710

710 - 20. svibnja 2021. | Arhiva

Klikni za povratak