Vijenac 709

Kazalište

KAZALIŠTE IZDVAJA

Anđela Vidović


 

Živi Bijeli klaun u Osijeku

Roman za djecu i mlade Bijeli klaun Damira Miloša nikad nije bio nužniji za zdravije odrastanje mladeži okružene posljednjih godinu dana daltonizmom svakodnevice, odnosno ekranima u školi i izvan nje umjesto prirodnim i nepredvidljivim druženjem na ulicama. Boje su za protagonista dječaka u egzistencijalističkim notama te znaku potrage za vlastitim identitetom.


Bijeli klaun

Na scenu Dječjeg kazališta Branko Mihaljević 7. svibnja tu pobunu i borbu za svijetle boje života donijet će u obliku diplomskog ispita iz režije Tončica Knez pod mentorstvom Tamare Kučinović. Dosad je svestrana Knezova asistirala i radila na scenografiji, kostimima, lutkarskoj tehnologiji i režiji. Ono što je posebno zanimljivo u kontekstu nadolazeće premijere praćenje je razvoja i profilacije lutkarstva na osječkoj Akademiji za umjetnosti i kulturu, koja se može pohvaliti i prvim udžbenikom iz tog područja Livije Kroflin, Duša u stvari.

Schaubühne na surferskim valovima

Dok smo u Hrvatskoj uživo, u Njemačkoj marljivo konzerviraju te se velika kazališta oslanjanju na streaming. Berlinski Schaubühne uz bogati mrežni program te stalan raspored snimki i dalje je besplatan pa se vrijedi podsjetiti nekih trupa koje smo imali prilike gledati u Zagrebu, ili ako smo dubljeg džepa u Avignonu. Tako se od 16. do 19. svibnja prikazuje Arktik (2018) Belgijanke Anne-Cécile Vandalem u produkciji Das Fräulein. Njezin smo gotovo filmski triler Tuge imali priliku gledati na 14. Festivalu svjetskog kazališta (2016).


Arktik

Predstava je hibridnim jezikom ukazala na činjenicu da jedna partija i kapital uništavaju izolirana mjesta. U Arktiku sedam ljudi na ekspediciji doživljava elementarnu nepogodu te se specifičnim kazališno-filmskih jezikom podcrtava provodna misao trilogije o još jednom porazu ljudskosti povrh pohlepe. Od 21. do 24. svibnja pak prikazuje se The Town Hall Affair čuvene američke grupe Wooster, nastale prema dokumentarcu Town Bloody Hall Chris Hegedus i D. A. Pennebakera, u kojem se 1971. sukobljavaju giganti Norman Mailer, Susan Sontag i Germaine Greer.


The Town Hall Affair

U jeku tako nabijene rodne rasprave vrijedi pročitati i izvrstan esej Joan Didion Women’s Movement, kod nas nažalost relativno nepoznate i neprevođene spisateljice.

Trojka u parteru za željne slušanja

I prije teških pandemijskih vremena za kulturu, časopis American Theatre pokrenuo je podcast 3 on the Aisle, koji okuplja kritičarsku trojku Petera Marksa (The Washington Post), Terryja Teachouta (Wall Street Journal) i Elisabeth Vincentelli (The New York Times).

Tijekom sad vlastitoga višegodišnjeg staža u slušanju američkih (ne)prilika, okrutnosti Broadwaya (kratak je put od zvijezde do socijalnog slučaja) i karata koje po principu lutrije lete u nebo, posljednja je godina obilježena iznimnom političnošću (demokrati i rasizam), sigurnosti bavljenja kazalištem, varljivosti mrežnih platformi i nadom da će nakon godinu dana ipak doći vrijeme za živu umjetnost. Gosti su iznimni i podsjećaju zašto smo sretni da ipak živimo u mnogo humanijem sustavu od tržišnoga shvaćanja umjetnosti. Obvezno slušanje za punokrvne kazalištarce.

Vijenac 709

709 - 6. svibnja 2021. | Arhiva

Klikni za povratak