Vijenac 706

Glazba

HNK u Zagrebu, Gala koncert za Dan žena, 8. OŽUJKA

Pet opernih dama za divljenje

Piše Zdenka Weber

Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu organiziralo je Gala koncert za Dan žena. Dakako, riječ je o 8. marta ili ožujka, kako vam drago, a nastupilo je pet solistica koje zagrebačka publika poznaje, voli i uvijek rado sluša u izvedbama opernih predstava. Kada ih ima, dakako. No nalazimo se u vremenu nesklonu svakom većem javnom okupljanju jer taj nesretni koronavirus nikako da nestane i bolest, opasna smrtonosna zaraza, vreba već više od godinu dana u cijelom svijetu. A Dan žena uprava HNK-a u Zagrebu željela je svečano obilježiti.

Zacijelo za pohvalu intendantici Dubravki Vrgoč, a i ravnatelju Opere HNK-a u Zagrebu Marcellu Mottadelliju. Ali nije li se netko od njih dvoje mogao dosjetiti tomu da na Gala koncertu za Dan žena nastupe petorica solista, muških vrsnika, koji bi pjevali ženama, već su na taj tradicionalno ženama posvećen dan morale raditi operne dame? Čini mi se da bi to bila lijepa gesta, da bismo uživali u muškim likovima i njihovim arijama i pokojem duetu, jer ima toga, ima doista mnogo!


Sopranistice Valentina Fijačko Kobić, Adela Golac Rilović, Lana Kos i Ivana Lazar i mezzosopranistica Dubravka Šeparović Mušović / Snimila Mara Bratoš

Bilo kako bilo, zadaću su dobile ugledne operne umjetnice, sopranistice Valentina Fijačko Kobić, Adela Golac Rilović, Lana Kos i Ivana Lazar te mezzosopranistica Dubravka Šeparović Mušović i večer, za dopušten broj slušatelja, dakle iz epidemioloških razloga ipak za tek povlaštenu publiku, ispunile na opće oduševljenje. Za klavirom ih je pratila Nina Cossetto, koja se na šarmantan način okušala i kao moderatorica koncerta ispričavši ispred svake arije na programu ukratko sadržaj opere i temeljne značajke lika čija je arija odabrana. Bila je to doista pomno birana revija omiljenih i dobro poznatih arija, a nije naodmet, onako ženski, napomenuti da je to bila i svojevrsna modna revija nadasve ukusno odjevenih opernih umjetnica, koje očito znaju odabrati večernje toalete za posebnu, gala prigodu.

Ukupno je bilo trinaest točaka programa, koji je arijom Serpine Strizzoso, mio strizzoso iz Pergolesijeve Služavke gospodarice započela zvonkim, sigurnim sopranom Ivana Lazar. Ivana je u nastavku otpjevala duet Susanne i Grofice Canzonetta sull’aria iz Mozartova Figarova pira s Valentinom Fijačko Kobić i njihovi su se glasovi skladno ujedinili u čarobni pjev dvaju soprana. Još jedna Mozartova arija, Despine Una donna a quindici anni iz Cosí fan tutte, zazvučala je u izvedbi Ivane Lazar čije su koloraturne bravure uvijek cijenjene, istinski zabavno. Ivana se predstavila još i arijom Norine Quel guardo il cavaliere… iz opere Don Pasquale Gaetana Donizzetija podsjetivši na sjajnu predstavu zagrebačkoga HNK-a i ulogu u kojoj je znala zablistati.

Mezzosopranistica Dubravka Šeparović Mušović, solistica Opere HNK-a u Zagrebu, od 2001. i od 2007. njezina prvakinja, otpjevala je prvo na češkom jeziku ariju iz Dvořákove Rusalke davši nastupu vještice Ježibabe u ariji Čury mury fuk pravi ugođaj vračanja i abrakadabra-trenutka miješanja otrova svojim pastoznim i nosivim glasom, a poslije je arijom Santuzze Voi lo sapete, o mamma iz Mascagnijeve Cavalleria rusticana ponovno dokazala široki raspon glasa i sposobnosti dramatičnog interpretiranja kakvim oduševljava slušatelje jednako na opernoj pozornici kao i na koncertnim podijima.

Ivana Lazar i Dubravka Šeparović Mušović ujedinile su se u duetu Lakmé i Mallike Viens Mallika iz opere Lakmé Léa Delibesa, tom divnom „cvjetnom duetu“ čija ljepota melodije plijeni i očarava.

Valentina Fijačko Kobić, nakon Osijeka i Splita od 2018. prvakinja je u HNK-u u Zagrebu, i dobro je da je tako. Jer glas njezine snage, boje i ugode ipak treba brojniju publiku, neka mi ne bude zamjereno. Dakle, ta pjevački posebna žena odabrala je ariju Butterfly Un bel di, vedremo iz Puccinijeve Madame Butterfly i ariju Liù Tu che di gel sei cinta iz Puccinijeve Turandot. Svjesno ili nesvjesno, nije mi poznato, odabrala je Valentina Fijačko Kobić dvije dramatične arije tragičnih likova žena koje je ljubav otjerala u samoubojstvo, a otpjevala ih je puninom osjećaja i glasom divnih visina i oduševljavajućeg timbra.

Sopranistica Adela Golac Rilović, od 2001. članica i od 2008. prvakinja HNK-a u Zagrebu, jedina je predstavila antologijsku hrvatsku glazbu i to recitativ i ljuljanku Jelene Što čujem….O Bože gdje sam! iz Zajčeva Nikole Šubića Zrinjskog i bila za svoj odličan pjev nagrađena dugim pljeskom.

Gala večer maestralno je zaključila po glasu i držanju neosporna diva, Lana Kos, sopranistica koja se svjetski proslavila kao Violetta, dakle izvela je ariju È strano!...Ah, forse é lui.Sempre libera iz jedne od najviše izvođenih opera u svijetu, Verdijeve Traviatte. Lana Kos pjevala je i ranije tijekom večeri, predstavivši se prvi put arijom koja je također neosporni vrhunac operne literature, Norminom arijom Casta Diva Vincenza Bellinija. Možda još ne suvereno, ali glasovno predivno! U ulozi Norme trebala je Lana Kos nedavno debitirati u madridskom Teatro Real, ali zbog korone su otkazane predstave.

Otkazivanja, sjedenje u gledalištu na udaljenosti i u drastično smanjenu broju slušatelja današnja je situacija. Tako je sreća da je Gala večer za Dan žena uopće održana. Pljesak, dugotrajan i uporan, hvalio je visoke pjevačke domete, a naše su prvakinje ipak dobile priliku javno zapjevati. Ne samo nama, zacijelo i sebi na radost. A ruže koje je svima donio tenor Tvrtko Stipić s toliko šarma i srdačnosti bila je ona točka na i da se ipak zna da je sve bilo za Dan žena!

Vijenac 706

706 - 25. ožujka 2021. | Arhiva

Klikni za povratak