Vijenac 703

Glazba

Jazz ad libitum

Jazz na Muzičkoj akademiji

Mladen Mazur


 

Zagrebačka Muzička akademija slavi ove godine stotu obljetnicu. U tom je razdoblju iznjedrila velik broj glazbenika i profesora glazbe. Donedavno je međutim bilo teško zamislivo da bi neki student te institucije u slobodno vrijeme ili u stalnom angažmanu za neki honorar zasvirao u baru ili u nekom jazz-sastavu.

Pamtimo pritom čak i neka, istina rijetka, ne baš ugodna konfliktna sjećanja. Danas je situacija na toj priznatoj edukativnoj instituciji posve drukčija i podsjeća pomalo na nekadašnje napore profesora trube, pokojnog Stanka Selaka, koji je svojevremeno u sklopu zagrebačke Muzičke akademije radeći bez predrasuda odgojio nekolicinu vrsnih jazz-trubača, a od studenata ponekad uspio formirati i veliki jazz-sastav. Zahvaljujući njemu bilo je i ozbiljnijih pokušaja i osnivanja jazz-kolegija za studente prvih godina na kojima bi se oni koji bi to željeli upoznali s temeljnim elementima jazza i njegovom poviješću. Lukrativnija ponuda mjesta profesora na muzičkoj akademiji u Kölnu bila je međutim presudna, pa je odlaskom profesora Selaka u Njemačku čitav taj projekt pao u vodu.

Danas je situacija u spomenutoj obrazovnoj ustanovi posve drukčija. Čak šest profesora i docenata ima neku džezističku predispoziciju. Dekan je Muzičke akademije u ovom trenutku poznati vibrafonist i perkusionist Igor Lešnik, nekad vrlo uspješan voditelj etabliranog malog sastava Jazzbina, a poslije i poznati organizator višegodišnje međunarodne manifestacije perkusionista u Bjelovaru. Uz njega valja spomenuti pijanista Veljka Glodića, koji je glasovir doktorirao u klasi profesora Edwarda Kilenyja na Floridi, a s jazzom se tamo upoznao svirajući glasovir u kvartetu svog profesora improvizacije Billa Kennedyja, potom saksofonista Sašu Nestorovića, jednog od naših vodećih interpreta jazza u malim sastavima, i svojevremeno solista i dirigenta Jazz orkestra Hrvatske radiotelevizije, koji na Akademiji predaje dva predmeta.

Tu je od 2010. i gitarist član i solist istog korpusa i istaknuti interpret jazza Elvis Penava, koji se u tom neobveznom nastavničkom modulu brine za u interpretaciji jazza neobično važne elemente kao što su ritam i swing. Dugogodišnji profesor glasovira najprije na riječkoj ispostavi zagrebačke Muzičke akademije, a danas profesor tog instrumenta u Zagrebu, Vladimir Babin poznat je i kao vrstan jazz-pijanist s nekoliko jazz-albuma te višegodišnji pratilac pjevačice Radojke Šverko. Ne bi u tom sklopu valjalo zaboraviti ni Zlatka Tanodija, pijanista, aranžera i skladatelja nekad aktivna malog fuzijskog sastava Opus X te neko vrijeme člana sastava The War Jazz Sextet Miljenka Prohaske. Na kraju tu je od 2018. i dugogodišnji jazz-internacionalac i zagrebački zet, pijanist David Gazarov, zavidnih njemačkih edukativnih iskustava s dvama kolegijima, jednim od njih vrlo važnim, a to je improvizacija. On se sviranjem pa i angažmanom u klasičnoj glazbi u ovom trenutku nalazi također u šestorki koja među studente zagrebačke Muzičke akademije donosi i duh jazza. Možda je djelovanje spomenutih šest imena temeljem nekoga budućeg odjela za jazz, pa mladi glazbenici neće više zbog takve naobrazbe morati putovati u inozemstvo.

Sasvim je razumljivo da studenti zagrebačke Muzičke akademije zahvaljujući spomenutim imenima već i sada završavaju studij i s nekim znanjima o jazzu, što na ovoj priznatoj zagrebačkoj visokoškolskoj instituciji prije nije bio slučaj.

Vijenac 703

703 - 11. veljače 2021. | Arhiva

Klikni za povratak