Vijenac 694

Likovna umjetnost

Likovnu umjetnost IZDVAJA

Vanja BABić

IZLOŽBA ARS ET VIRTUS. HRVATSKA – MAĐARSKA: 800 GODINA ZAJEDNIČKE KULTURNE BAŠTINE

U Klovićevim dvorima u Zagrebu nedavno je otvorena velika izložba pod dugim naslovom iz kojega je sve jasno: Hrvati i Mađari u zajedničkim su državnim zajednicama – najprije Ugarsko-Hrvatskom Kraljevstvu od 1102.  do 1526, a potom i u Habsburškom / Austro-Ugarskom Carstvu od 1526. do 1918. proboravili cjelokupno razdoblje zreloga i kasnoga srednjega vijeka, a potom i znatan dio novoga vijeka. Izložba koju su organizirali Klovićevi dvori i Mađarski nacionalni muzej iz Budimpešte, a na inicijativu Ministarstva kulture Republike Hrvatske u povodu predsjedanja Republike Hrvatske Vijećem Europske Unije, na uvid nudi obilje umjetničkih, povijesnih i općenito kulturoloških artefakata koji svjedoče o povijesnoj povezanosti dvaju naroda. Ova izložba osim kulturnog značaja ima i nemalu političku važnost, a nakon zagrebačke moći će je u Mađarskom nacionalnom muzeju pogledati i budimpeštanska publika.

Za sljedeći broj Vijenca predviđen je, dakako, i znatno opsežniji i detaljniji osvrt na nju.

ERSTE GRAND PRIX IVI ZAGODA –

Erste fragmenti najstariji su i trenutno jedini otkupni natječaj za umjetnike mlađe od trideset godina u Hrvatskoj.

Svake godine stručno povjerenstvo odabire za otkup desetak radova koji se potom prikažu na izložbi u jednom od relevantnih – ovaj put to je bila Lauba – zagrebačkih izložbenih prostora. Jednom od otkupljenih radova dodjeljuje se i Erste Grand prix, a ovogodišnja dobitnica zanimljiva je mlada slikarica Iva Zagoda. Njezino je slikarstvo u čisto formalnom smislu apstraktno, ali na izrazito specifičan način. Iva, naime, slika u uskoj relaciji s glazbom koju sluša, pri čemu linije odražavaju ritam, a boje akorde, odnosno melodiju. Moglo bi se reći da mlada autorica vizualizira glazbu.

IZLOŽBA VANJE BABIĆA U GALERIJI 90-60-

Vanja Babić – s autorom ove rubrike nije ni u kakvoj rodbinskoj vezi – afirmirao se na likovnoj sceni nadasve zanimljivim pristupom, koji uključuje postupke istraživanja, arhiviranja, propitivanja i problematiziranja različitih fenomena odnosno pojava što nas svakodnevno okružuju. U najnovijoj instalaciji Vanja posredovanjem fotografija, videa i objekata posjetitelje suočava s pošasti nepravilna zbrinjavanja otpada.

Probleme zbrinjavanja smeća umjetnik postavlja u kontekst različitih zemalja, istodobno detektirajući i njegovo podrijetlo nastanka. Umjetnost Vanje Babića prožeta je lucidnim i nikada banalnim aktivizmom te zacijelo pripada među zanimljivije primjere takve vrste. Ove godine Galerija 90-60-90 svoj je program osmislila oko okvirne teme Čije je što, a Babićeva izložba druga je po redu – nakon one Pauline Jazvić – iz spomenuta ciklusa.   

Vijenac 694

694 - 8. listopada 2020. | Arhiva

Klikni za povratak