Vijenac 693

Glazba

JAZZ AD LIBITUM MLADENA MAZURA

Rezultati glasanja jazz-kritičara revije Downbeat

Mladen Mazur

Legendarna i jedna od najstarijih jazz-revija Downbeat već 68 godina, objavljuje rang-liste najboljih džezista prema mišljenju stručnjaka, kojih je ove godine 144. Te se rang-liste znatno razlikuju od prosinačkih, gdje se džezisti rangiraju po mišljenjima čitalačke publike.

Među trubačima prvo je mjesto zauzeo Ambrose Akinmusire ispred Toma Harrella, Wallacea Roneyja i Randyja Breckera, a u kategoriji trombonista na vrhu je Waycliffe Gordon. Najbolja je kod sopran-saksofona Jane Ira Bloom ispred Davea Liebmana dok kod alt-saksofona Rudresh Mahanthappa s minimalnom prednošću tuče Garyja Bartza, Leeja Konitza i Anthonyja Braxtona. Charles Lloyd je po mišljenju kritike najbolji tenor-saksofonist u prošloj godini, a u kategoriji bariton-saksofona laureata Garyja Smulyana pretekao je James Carter. Najuspješnija je klarinetistica Izraelka Anat Cohen ispred Kena Peplowskog i Paquita D’Rivere, a među flautama povela je Nicole Mitchell. Prvo i drugo mjesto dijele pijanisti Kenny Barron i Kris Davis, dok je kod klavijaturista bez dileme to Herbie Hancock. Joey DeFrancesco najbolji je jazz-orguljaš ispred Dr. Lonnieja Smitha, a Mary Halvorson najbolja je jazz-gitaristica ispred poznatijih Pata Methenyja i Johna Scofielda. Kod kontrabasista najuspješniji je Cecil McBride, a bez konkurencije je u kategoriji električnog basa Steve Swallow. Violinistica Regina Carter predvodi u svojem fahu, dok među bubnjarima vodi Brian Blade ispred Terry Lyne Carrington.

Najviše je glasova u kategoriji jazz-perkusionista dobio Zakir Hussain, a njemu se u klasi vibrafonista pridružuje Staford Harris. Najbolje rangiran jazz-pjevač je Gregory Porter, a među vokalisticama Cecile McLorin Salvant. Maria Schneider ima najveću prednost među skladateljicama i aranžerkama pa zauzima vršna mjesta i u sekciji big bandova. U Kuću slavnih ušao je ove godine tenor-saksofonist Jimmy Heath.

Kada kandidatima u spomenutim kategorijama pribrojimo još 270 imena nekadašnjih „jazz-glazbenika koji mnogo obećavaju“, a danas se nalaze u „zvijezdama u usponu“, možemo zaključiti da jazz zasad ipak ostaje dominantno američki glazbeni fenomen.

Vijenac 693

693 - 24. rujna 2020. | Arhiva

Klikni za povratak