Vijenac 693

Glazba

11. MAGfestival, Split, 27. kolovoza–5. rujna

Jedinstveni međunarodni festival

Tatjana Alajbeg

Jedanaesti MAGfestival izrastao je u istinski podvig! U gotovo nemogućim uvjetima Udruga MAG ostvarila je sve najavljene koncerte što je bilo zaista zahtjevno, jer su u Split stizali svirači iz raznih dijelova Hrvatske, ali i iz inozemstva, što je održalo međunarodni karakter festivala od kojega se nije odustalo. Na radost je to bilo zahvalnoj publici, malobrojnoj zbog zadanih uvjeta, ali željnoj žive glazbe. Otvaranju festivala, a ni obljetničkom koncertu Splitskoga gitarističkog kvarteta nije, nažalost, prisustvovao nitko iz gradskih službi za kulturu.



Milanski kvartet saksofona /
Snimio Igor Jakšić

Četiri koncerta održana su u Muzeju grada Splita, i ove godine uzorna domaćina festivala. Na prvome je nastupio MAG ansambl, koji čine Marija Bašić Markotić, flauta, Ivan Batoš, glasovir, Dora Draclin, oboa, Yaroslav Sadovy, klarinet, Marica Rogošić, violina, Stipe Marinić, viola, Mia Grubišić, violončelo, Šimun Matišić, vibrafon i Katarina Javora, čembalo. U nizu nadahnutih izvedbi izdvojili bismo Beethovenov Kvartet za glasovir, violinu, violu i violončelo, br. 1, u Es-duru, WoO 36, s emotivnim ali vrlo preglednim pijanističkim prinosom Ivana Batoša, te Sedam bagatella nadarenog Bruna Vlaheka za obou, violončelo, vibrafon i čembalo, vrlo dosjetljivu skladbu, primjerno izvedenu.

Hrvatski gudački kvartet predstavio se kao ansambl s osobitim darom komornog muziciranja. Martin Draušnik, prva violina, Alina Gubajdulina, druga violina, Aleksandar Jakopanec, viola, i Zita Varga, violončelo, oduševili su iskrenim darivanjem Beethovenova Gudačkog kvarteta u D-duru, op. 18, br. 3 kao i Šulekovim Trećim gudačkim kvartetom u Es-duru iz ciklusa Moje djetinjstvo. Milanski kvartet saksofona (Damiano Grandesso, sopran-saksofon, Stefano Papa, alt-saksofon, Massimiliano Girardi, tenor-saksofon i Livia Ferrara, bariton-saksofon), ponudio je osobitu rijetkost – sav program svirao je napamet! Posebnu uigranost ostvarili su u Glazunovljevu Saksofonskome kvartetu, op. 109, dok je Tango virtuoso Thierryja Escaicha bio izrazito atraktivan.

Festival je okrunio Trio Laurus – Metod Sironić, flauta, Giovanni Genovese, violončelo, i Jelena Tihomirović, glasovir. Bogatstvom zvuka u tumačenju Weberova Trija za flautu, violončelo i glasovir u g-molu, op. 63, te Mendelssohnova Trija za flautu, violončelo i glasovir u d-molu, op. 49, gotička je dvorana Muzeja prerasla u građanski salon 19. stoljeća.

Splitski gitaristički kvartet svoju je desetu godišnjicu djelovanja proslavio svečanim koncertom u Vestibulu, iznimno podatnom koncertnom prostoru. Vrlo muzikalne izvedbe podsjećale su na protekle godine u kojima je sastav ostvario izvrsne nastupe te izrastao u važna čimbenika splitskoga koncertnog života. Njegovi su članovi „splitska dica“, nekad polaznici Glazbene škole Josipa Hatzea i Umjetničke akademije u Splitu: Kajo Milišić, Josip Dragnić, Goran Cetinić Koća i Martin Andrijašević. Prepoznatljivo poslanje kvarteta jest promoviranje splitskih skladatelja, što je posvjedočeno i ovom prilikom. Istaknuli bismo Soundtracks Gordana Tudora, eteričnu i za autora netipičnu skladbu, vrlo poetično izvedenu. Iznimno poneseni bili su i Popularni brazilski plesovi Celsa Machada.

Poželimo udruzi MAG i njezinu predsjedniku Luki Jadriću i ubuduće ovako zaneseno djelovanje. Splitska koncertna publika to zahvalno prepoznaje. Svi vjerujemo u bolje dane – Split konačno ima novu koncertnu dvoranu u Tončićevoj ulici.

Vijenac 693

693 - 24. rujna 2020. | Arhiva

Klikni za povratak