Vijenac 687

Likovna umjetnost

IZDVAJA

Marin Ivanović

55. Zagrebački salon –

Ovogodišnja izložba posvećena primijenjenoj umjetnosti i dizajnu prvo je veliko skupno izlaganje i izložbeni događaj nakon karantene. U ime ULUPUH-a autorica koncepcije i kustosica Iva Körbler sa suradnicima (Ivana Bakal, Maruša Stamać) odradila je veliki posao izborom i postavljanjem oko 230 izložaka.

Da sve ne bi prošlo savršeno kao što jest, pobrinuli su se oni koji su se našli uvrijeđeni postavom svojih djela u pojedinim dijelovima Tehničkog muzeja. Na Facebooku se ponovno otvorila rasprava o binomu umjetnik ili kustos, odnosno „tko je važniji“, primitivna koliko i procjenjivanje nečijeg domoljublja u izbornoj kampanji. Ipak, izložba je pokazala pulsirajuću, živu scenu, propulzivne pojedince i visoke likovne i idejne dosege pojedinih djela, šireći poglede i potičući transdisciplinarnost u budućim tematskim izložbenim konceptima.

Počasni doktorat Matku Trebotiću –

Ugodno iznenađenje bila je vijest o tome da je Sveučilište u Splitu dodijelilo počasni doktorat nekom umjetniku. Odluka je to veća od strukovne nagrade za životno djelo jer se cijelo sveučilište sa svim svojim različitostima i htijenjima mora složiti oko uvjerenja da je onaj kojemu se doktorat daje društveno vrijedan.

Split koji je temperamentan i u svemu polariziran, ujedinio se oko toga da oda priznanje umjetniku čijoj se borbi (s tim istim Splitom, ali i s „hrvatskim jalom“) doista mora diviti čak i onaj tko je prema Trebotiću kritičan. Neizbrojiv slikarski, grafički, crtački, skulpturalni i performativni opus, izložbe, dokumentarni filmovi, grafičke mape, ilustracije, nekoliko svečanih kazališnih zastora, nekoliko monografija i deseci tekstova ukoričeni 2008. u izdanje Trebotić u zrcalu kritike, sve to Trebotiću daje legitimitet za ovu čast.

Nova platforma Artincroatia.com –

Novo online mjesto za upoznavanje stranaca s hrvatskom suvremenom likovnom scenom osmislila je i pokrenula kustosica Jelena Tamindžija. U cijelosti privatnu inicijativu u pitanje dovode pojedini kustosi političari, koji na društvenim mrežama pokušavaju osporiti njezino pravo na vlastiti izbor i zastupanje hrvatskih umjetnika.

Za puknut od smijeha! Istovremeno, na najvažnijim online platformama Artsy i Google Arts and Culture Project, dakle tamo gdje naši muzeji imaju već uspostavljenu podlogu za promociju hrvatske umjetnosti, iz Hrvatske su zastupljena svega tri muzeja. Naša slabost najviše se očituje u tome da (osim pojedinih iznimaka) ne znamo kako pristupiti tom globalnom i brzo izmjenjivu umjetničko-galerijsko-muzejskom svijetu pa nam je, u maniri slabića, lakše energiju trošiti na gušenje onih koji na tome samoinicijativno rade.

Vijenac 687

687 - 2. srpnja 2020. | Arhiva

Klikni za povratak