Vijenac 682

Glazba

IZDVAJA Domagoj Marić

Domagoj Marić

Izgleda da ipak nećemo tako skoro u kazališta i koncertne dvorane. Iako nije isti osjećaj, uživanje u koncertima i predstavama djelomično mogu zadovoljiti prijenosi online i snimke iz domaćih i svjetskih opernih i kazališnih kuća, a o ukupnom dojmu ovisi ne samo kvaliteta opreme kojom raspolažemo nego i mogućnost uživljavanja u izvedbu na malim ekranima. U zadnje se vrijeme sve češće naglašava da je sreća u zadovoljstvu s onim što nam stoji na raspolaganju, pa uživajmo do boljih vremena u izvedbama iz arhive domaćih i svjetskih produkcija. Krenimo redom.

• Digitalne matineje Koncertnog ureda Zadar –

Agilni Koncertni ured Zadar uveo je početkom travnja praksu digitalnih matineja. Svakog četvrtka u 11 sati Koncertni ured Zadar virtualnu publiku počasti nekim zanimljivim koncertom iz svoje arhive. Kao prva digitalna matineja na rasporedu je bila snimka Beethovenove Šeste simfonije u izvedbi Zadarskoga komornog orkestra pod ravnanjem Ivana Repušića.


Digitalne matineje

Pod geslom „razmišljaj globalno, djeluj lokalno“ virtualni je koncert zadarska čestitka slavljeniku Beethovenu, čija se 250. godišnjica rođenja navršava u prosincu ove godine, a i izbor Pastoralne simfonije podudara se s buđenjem proljeća, koje gledamo uglavnom s prozora. Druga zadarska matineja vratila nas je u 2017, ali i u Kneževu palaču, i to koncertom Povratak u gnijezdo. Kneževa palača nekad je bila dom zadarske glazbene škole, a nakon stradanja u Domovinskom ratu bila je izvan funkcije četvrt stoljeća. Danas je obnovljena Kneževa palača jedan od centara dalmatinskoga kulturnog života: osim brojnih kvalitetnih koncerata ugošćuje izložbe svjetskih umjetnika. Na koncertu Povratak u gnijezdo izvedena su i djela skladatelja utkanih u povijest zadarskoga glazbenog života: Josipa Mihovila Stratika, Blagoja Berse te Šime i Pavla Dešpalja.

Barun Ciganin iz bečke Narodne opere –

Kad stvari krenu po zlu, najbolje je udariti brigu na veselje. Opereta je žanr u klasičnoj glazbi koji je izmamio vjerojatno najviše osmijeha na lica, a da se operetni skladatelji znaju našaliti i s najtežim situacijama svjedoči i Straussov Šišmiš, u kojem libretist i skladatelj aludiraju na pad Bečke burze iz 1873.


Barun Ciganin


 

Kao jedan od svjetskih centara operete, bečka Narodna opera (Wiener Volksoper) počastila je publiku snimkama među kojima se nalaze izvedbe Zemlje smiješka Franza Lehára iz 1996. i Kneginje čardaša Emericha Kálmana iz 2019. Ipak posebno treba istaknuti izvedbu Baruna Ciganina Straussa ml., koje je premijera održana prije dva mjeseca, a u kojoj ulogu Czipre igra Splićanka Martina Mikelić, inače stalna članica ansambla Narodne opere.

 Metropolitan, Boljšoj... –

Prije nekoliko dana prijatelj mi je rekao da je, nakon što je na društvenim mrežama doznao da svjetske operne kuće nude mogućnost uživanja u prvoklasnim izvedbama online, na opće iznenađenje svojih ukućana prvi put pogledao izvedbu dvaju opernih klasika.

 


Trnoružica

 


Madame Butterfly

Oduševljenja Seviljskim brijačem i Don Carlosom nije nedostajalo, a vjerujem da su i mnogi drugi u doba karantene otkrili svijet opere. Kako se mrežni repertoar mijenja iz dana u dan, izdvojimo samo okvirno nekoliko prvoklasnih izvedbi: onu Dvořákove Rusalke i Puccinijeve Madame Butterfly iz Meta i baleta Orašar i Trnoružica iz Boljšoja. Nadajmo se samo da će se praksa izvedbi online nastaviti i kada koronavirus bude prošlost.

Vijenac 682

682 - 23. travnja 2020. | Arhiva

Klikni za povratak