Vijenac 679

Kazalište

Ana Tonković Dolenčić – Neno Belan, Bambina, red. Krešimir Dolenčić, 
HNK u Splitu, premijera 14. veljače

Vedra i raspjevana Bambina

Dunja Vusio

Na dragi dan svetoga Valentina u splitskom HNK-u izvedena je premijera mjuzikla Bambina, izgrađena na pjesmama glazbenika Nene Belana i njegova benda Đavoli, nostalgičnim zvukom osamdesetih.

Redateljska zamisao Krešimira Dolenčića vedra je i zabavna, a u teškim nosivim temama pronevjere, ugrožene plaće, loših uvjeta rada nadvladala je gorkost.


Popularne pjesme Nene Belana dobile su i kazališnu verziju / Snimio MATKO BILJAK

Tekst Ane Tonković Dolenčić posvećen (ne)prilikama oko izgradnje tankera srednje tonaže u

splitskom brodogradilištu dijalektalno splitskim učinio je Jasen Boko. Orkestar pod vodstvom dirigenta Jure Bučevića uvertirom je nanizao hitove u zvučni niz (uz izvrsnu orkestraciju Olje Dešića).

Dobro znane skladbe Sunčan dan, Stojim na kantunu, Dok tebe ljubim, Ljubav postoji zbog nas i dr. povezuju likove traženjem prisnosti. Osim imena Bambina doznajemo i tehničke oznake tankera i rok dostave koji se ne nazire, jer scenom ovladaju spletkari direktor brodogradilišta Vedran Balunko i direktorica nabave i predsjednica radničkog savjeta Melani Franić. S partijskim sekretarom Pavlom Obilićem Pajom pletu mrežu nabave materijala i izvlačenja deviza. Energičnom glumom Giuliano Đanić, Zorana Kačić Čatipović i Nenad Srdelić drže tamnu stranu škverske priče, u potrazi su za neiskusnim kadrom koji će voditi projekt. Pred tajnicom Stankom Piplović (Tajana Jovanović) osvanu sretni zbog radnoga mjesta tek diplomirani inženjer brodogradnje Tonči Šetko (Pere Eranović) i maturantica jezične gimnazije Marijana Bonačić (Dora Bogdanović), koja u škveru želi odraditi obveznu praksu. Na prvu se pjesmu zaljube. Tonči se tek vratio s diplomom ponosnoj majci Perini (Ksenija Prohaska). Na lošem je glasu kao „pazaruša“ pa je drugi sin Bezo (Stipe Radoja) brani čudnovatim stihovima. Na elitnim Mejama živi Marijanina obitelj, „viša klasa“, kako majka Marina (Andrijana Vicković) naglašava prvoboračku mladost babe Darinke (Silvana Stanić) i mirnoga oca Frane (Vicko Bilandžić), veterinara koji diše hrvatski.

Kako se otkrivaju nepravilnosti, sindikalni predsjednik Roko Lisica (Filip Radoš) suočava se s nezadovoljstvom škverana, a početno inženjerovo oduševljenje kopni, bliskost s Marijanom postaje teška, jer i ona upozorava na prijevaru...

Glumački, glasovno i plesno zahtjevno i vješto (koreografija Jelene Bosančić, ujedno suradnice redatelja) iznijeli su ansambli dva dijela mju­zikla, prodirući do najboljeg u čovjeku.

Preciznom pokretnom scenografijom Dinka Jeričević odredila je ured, dnevni boravak, „šentadu“, kantinu gdje škverski meštri prijete štrajkom. Kao lijepa zborska harmonija u ložama uz pozornicu, nad tiramolima pojavljuju se Perinine susjede. Svi u dosjetljivim kostimima Tee Bašić Erceg, iz 80-ih.

S obzirom na opseg projekta i izvrsnost orkestra, karizmatičnih Belana i Fiumensa (u završnoj sceni kao bend Bambinosi, a Jakša Kriletić Jordes sa saksofonom izlazi dvaput na scenu), trud glumaca i autorskoga tima, rječnik je odveć opušten i mogao bi biti trun čistiji kako bi „podigao ljestvicu“.

Vijenac 679

679 - 12. ožujka 2020. | Arhiva

Klikni za povratak