Vijenac 676

Glazba

Jazz ad libitum

Jazz u Dubrovniku

Mladen Mazur

Nakon razdoblja sredine devedesetih godina, kada je još u svježim poslijeratnim okolnostima Dubrovnik imao i tradicionalni međunarodni jazz-festival sa sudjelovanjem brojnih relevantnih domaćih i stranih imena, taj je grad nakon gotovo 25-godišnje stanke potkraj prošle godine dobio novi Outbreak Jazz Festival. Uloge glavnih organizatora potpisuju Dubrovačka baština (Grad Dubrovnik) i Turistička zajednica Grada Dubrovnika, a kao umjetnički voditelji i producenti navode se dvojica jazz-glazbenika dubrovačke mlađe generacije, saksofonist i skladatelj Ivan Bonačić i bubnjar Alan Polzer. Oni su posegnuli za već provjerenom trodnevnom programskom festivalskom shemom, smjestivši festivalske programe u petu lađu dubrovačkih Lazareta i vrijeme od 8. do 10. listopada 2019, ponukani i nekim izjavama o sve većoj popularnosti jazza u svijetu glazbe.

Festivalski je program prve večeri otvorio kvintet iz Skopja Cuckoo Rack u nastupu kojeg su uz ritam-sekciju u sastavu: fuzijski gitarist Armend Xhaferi, kontrabasist Kiril Tufekcievski i bubnjar Viktor Filipovski glavnu melodijsku i improvizacijsku riječ imali trubač Trajče Velkov i alt-saksofonist Kiril Kuzmanov u nekoj sintezi natruha američkog jazz-izričaja i makedonskog folklora. Slijedio je u programu kvartet brazilskoga kontrabasista Felipea Sequiere, koji je okupio trojicu francuskih džezista modernih usmjerenja, pijanista Yannicka Lestru, tenor-saksofonista Pierrea Do Sameira i bubnjara Damiena Francona, predstavivši jazz temeljen na temeljima brazilske glazbe i bossa-nove. Druge večeri festivala predstavio se sastav iz Finske Wahl’s Kaiho, nastavljajući bogatu tradiciju jazza te u glazbi specifične sjeverne zemlje nordijskog poimanja glazbe. Zanimljivo je da se u tom kvartetu, koji očito ima veze s nama poznatom jazz-edukacijom u Grazu, uz vibrafonista Severija Pyysala, tenor-saksofonista Sebastiana Gillea i bubnjara Jonathana Sarikoskog našao i kontrabasist Ivar Roban Križić. Slijedio je međunarodni, stilski posve drukčiji kvintet trombonista Luisa Bonile, glazbenika koji djeluje u Grazu i dobro je poznat zagrebačkoj jazz-publici, koji je ovaj put u sastavu imao zagrebačko-američkog jazz pijanista i orguljaša Joea Kaplowitza, tenor-saksofonista Orija Jacobsona, kontrabasista Vladimira Samardžića i sina nedavno umrla istoimenog saksofonista Karl-Heinza Miklina.

Zadnje festivalske večeri nastupile su tri grupe. Domaćin, saksofonist Ivan Bonačić, predstavio je sa svojim kvartetom, u kojem su nastupili Filip Gavranović (Pippo Corvini), gitara, Viktor Lipić, glasovir i orgulje, Adriano Brnobić bubnjevi, jazz sa svog albuma Kraken. Mladi zagrebački gitarist Filip Pavić predstavio je pak svoj prvi, očekivano autorski, album Terra incognita, nastupivši uz saksofonista Jaku Arha, pijanista Matiju Dedića, kontrabasista Zvonimira Šestaka i bubnjara Borka Rupenu, dok je trodnevni festivalski program zaključio sastav Soul On Ice Howarda Curtisa nastupivši bez svog člana gitarista, samo u triju s trubačem Mirkom Cisilinom i kontrabasistom Nikolom Matošićem. Opća je značajka festivalskog programa bilo izvođenje autorskog jazza te bi za budućnost festivala bilo potrebno pronaći odgovarajućeg producenta, kakvih u Dubrovniku zacijelo ima.

Vijenac 676

676 - 29. siječnja 2020. | Arhiva

Klikni za povratak