Vijenac 672

Glazba

Jazz ad libitum

Sonnyboy iz Stubičke Slatine

Mladen Mazur

Četrnaestog je studenog na prvom programu Hrvatske radiotelevizije premijerno prikazan polusatni film Sonnyboy iz Stubičke Slatine, koji potpisuje autor Aleksej Gottardi Povlovsky. U tom su zanimljivom dokumentarcu prikazani život i djelovanje usnog harmonikaša Krešimira Oremuša, izvrsnog instrumentalista i interpreta bluesa, koji iz više razloga zaslužuje da bude spomenut i u ovoj rubrici. Krešu Oremuša (1963) upoznao sam nakon jednog koncerta jazza i bluesa održana davno u starom dvorcu Oršić pokraj Stubice. Odmah smo naš pokojni usni harmonikaš Branko Kralj i moja malenkost uočili taj za interpretaciju bluesa izniman talent, i odlučili ga pozvati da sudjeluje u programu Zagrebačke proljetne revije jazza održane u Hrvatskom glazbenom zavodu 1999. Tim je nastupom Oremuš već tada demonstrirao svoju izrađenu vještinu tog ne baš često korištena instrumenta, kao i svoj neprijeporan talent s profiliranim glazbenim smislom za izvođenje bluesa.


Krešo Oremuš i usna harmonika

Krešo Oremuš usnu harmoniku svira od ranog djetinjstva. Temeljno je obrazovanje stekao u Igrišću i Oroslavlju da bi nakon toga postao educirani kovinotokar. U počecima pomalo lavirajući stilski, i surađujući i s glazbenicima drukčijih glazbenih sfera, poslušao je ipak svoja temeljna stilska opredjeljenja, u kojima je blues zauzimao središnje mjesto. U tom stilu ostvaruje i svoje prve diskografske korake s pjevačicom Valerijom Nikolovskom (Open i Bright Side Of The Blues), a od domaćih diskografskih izdanja vrijedi u ovom za Oremuša početnom razdoblju izdvojiti ostvarenja s domaćim sastavima: Mungos Brothers Blues Band, New Swing Orchestra i River Boat Blues Band. Mnogo bogatiju i svakako relevantniju listu nastupa Oremuš može nabrojiti u dosadašnjim inozemnim suradnjama, u kojima je nastupao s interpretima blues-legendi kao što su Wes Mackey, LZ Love, Lightnin’ Red, Zakia Hooker, kći legendarnog bluzera Johna Leeja Hookera, Jeff Jensen, Lisa Doby, sve predstavnici blues-scene Sjedinjenih Država, a tomu valja pridodati i mnogobrojnu suradnju s interpretima blues-scene europskih država; primjerice s austrijskim Frankom Folgmanom, njemačkim pjevačem Raymondom Frickom, engleskim Climax Blues Bandom ili s argentinskim Bozas, njemačkim Red Gumbo i australskim Fiona Boyes. Svemu dosadašnjem valja pridodati nastupe s Big bandom Hrvatske radiotelevizije u programu Night Of The Blues na koncertima u Maloj dvorani KD Lisinski te na festivalima Avantgard Jazz u Rovinju i Lent u Mariboru.

Godine 2009, a to vrijedi zabilježiti, Oremuš je s LZ Love iz Chicaga i Lightnin’ Redom iz Teksasa u sklopu sastava International Blues Family snimio zapažen album Dancing With The Blues. Krešo Oremuš, za kojeg je veliki prijatelj Hrvatske američki blues-gitarist i pjevač Philadelphia Jerry Ricks izjavio „da je on jedini koji može nastupiti u bilo kojem američkom blues-sastavu“, a mi dodajemo da imenu Kreše Oremuša, iznimno nadarena umjetnika na usnoj harmonici iz Stubičke Slatine, možemo u interpretaciji bluesa za sada dodati još samo zagrebačkoga blues-gitarista Vedrana Žanka, zaključujući jamačno ne i zadnji tekst o našim interpretima za jazz toliko važne autentične američke glazbene pojave kao što je blues.

Vijenac 672

672 - 5. prosinca 2019. | Arhiva

Klikni za povratak