Vijenac 669

Glazba

Kubanski virtuoz treći put u Zagrebu

ARTURO SANDOVAL U LISINSKOM

JAZZ AD LIBITUM - Mladena Mazura

U velikoj je dvorani KD Lisinski 9. listopada,  uz Jazz orkestar Hrvatske radiotelevizije, kojim je ravnao diplomirani jazz-trombonist Miron Hauser, nastupio poznati kubanski virtuoz jazz-trube s američkom adresom, Arturo Sandoval. Bio je to već treći nastup tog glazbenika u Zagrebu. Podsjetio me na program zagrebačkoga Jazz Faira ‘87, kad sam imao čast i zadovoljstvo iznimnog glazbenika prvi put dovesti u Zagreb na festival koji se tada svake godine održavao u zagrebačkom klubu Kulušić. Posjetitelji tog nekad kultnog kluba zacijelo se još sjećaju nezaboravnog koncerta Sandovalova kubanskog seksteta održana 27. listopada 1987, a nedavni je nastup njegov prvi uz Jazz orkestar Hrvatske radiotelevizije.


Arturo Sandoval / Snimila Buga Cvjetanović

Arturo Sandoval rođen je 1949. u gradiću Artemisi pokraj Havane. Kao dijete počeo je učiti svirati glasovir, a u dvanaestoj godini i klasičnu trubu, postavši uskoro i jazz-trubač svjetske klase. Zarazivši se jazzom Dizzyja Gillespieja i Charlieja Parkera te njihovim stilom be-bop, emigrira poput svog kubanskog kolege klarinetista Paca D’Rivere u Sjedinjene Države, svrstavši se ubrzo među vodeće svjetske jazz-trubače fascinantne tehnike instrumenta kontrolirana u rasponu od pune četiri oktave, koju je u Lisinskom demonstrirao već tijekom svog drugog zagrebačkog nastupa od prije desetak godina. Ponovio je to i na ovom koncertu izvevši nakon uvodne swing-teme orkestra u prvom dijelu koncerta nekoliko svojih originala nadahnutih glazbom svog podneblja u stilu afroameričkog jazza i zapaženim solima članova našega big banda, za tu priliku posebno pozvana trubača Branka Sterpina, pijanista Joea Kaplowitza, tenor-saksofonista Marija Bočića i Vojkana Jocića, te conga-bubnjara Hrvoja Rupčića, koji je ritam-sekciji orkestra podario onaj nužni stilski afrokubanski sadržaj. Vrijedi u tom dijelu koncerta spomenuti originale: Groovin’ Hard, Funky Cha Cha, Closely Dancing i Turi’s Mambo te izvrsnu izvedbu poznate skladbe Chicka Coreje La Fiesta. Sandoval se u tim izvedbama predstavio i kao nadaren perkusionist, a kao izvrstan jazz-pijanist u izvedbi poznate skladbe Kerna i Hammersteina All The Thing You Are. Svestranost je demonstrirao i kao vokalist u kraćoj izvedbi balade Charlieja Chaplina iz 1966. Smile, izvedenu samo uz klavirsku pratnju Joea Kaplowitza. Iz autorske mape svojih uzora, Gillespieja i Parkera, Sandoval je uz virtuozitet superiorno i sa smislom za maštovitu improvizaciju odsvirao i teme iz stilskog razdoblja be-bopa: Algo Bueno, odnosno Wouldn’t You, Salt Peanuts i A Night In Tunisia. Izazvan od mnogobrojne publike Arturo Sandoval je uz soliste našeg big banda s uvodnim taktovima kontrabasista Sašu Borovca te uz gitarista Elvisa Penavu i pijanista Joea Kaplowitza izveo najprije improvizirani blues, a potom i za sam kraj poznatu temu When The Saints Go Marching In.

I Jazz orkestar Hrvatske radiotelevizije zaslužuje sve pohvale, svirao je na svjetskoj razini i demantirao ne tako rijetke tvrdnje mnogih da se već odavno pretvorio u servis stranih jazz solista. Trubačka sekcija s Antoniom Gečekom, nekadašnjim članom-solistom Brankom Sterpinom i posebnim otkrićem, trubačem velikih mogućnosti Darkom Sedakom Benčićem, nećakom našeg izvrsnog nažalost prerano preminula jazz-multiinstrumentalista Miroslava Sedaka Benčića, koji je postao članom ljubljanskog big banda, odigrala je ovaj put bez svog člana Davora Križića također važnu ulogu u kombinaciji s majstorom jazz-trube Arturom Sandovalom.

Bio je to riječju jedan od u nas rijetkih izvrsnih koncerata o kojem bi se mnogo toga moglo napisati i na kojem je trebao biti svaki istinski ljubitelj jazza.

Vijenac 669

669 - 24. listopada 2019. | Arhiva

Klikni za povratak