Vijenac 668

Film

IZDVAJA Josip GROZDANIĆ

Održan 25 FPS – Od 26. rujna do 2. listopada u Zagrebu i Rijeci te 4. listopada u Slovenskoj kinoteci u Ljubljani održano je 15. izdanje Međunarodnog festivala eksperimentalnog filma 25 FPS.

Pobjednički naslovi su Demonsko australske autorice Pie Borg, film realiziran na razmeđi horora i dokumentarca te premijerno prikazan na ovogodišnjem festivalu u Cannesu, u kojem redateljica tematizira fenomen sotonističke panike iz 70-ih i 80-ih godina prošlog stoljeća, i eksperimentalni mjuzikl Zombiji belgijskog pjesnika, glazbenika, videoumjetnika i performera Balojija, snimljen u kongoanskoj prijestolnici Kinshasi. Dok Demonsko kolažirajući računalnu animaciju, magnetofonske zapise, novinske tekstove i rekonstrukcije stvarnih zbivanja u obliku halucinantne cjeline donosi ispovijedi žrtava sotonističkih kultova, Zombiji s naglaskom na sveprisutne mobitele i njima snimljene selfije donose duhovit, (samo)kritički intoniran i oštrouman komentar o narcisoidnosti koja zahvaljujući suvremenim tehnologijama obilježava današnje vrijeme.

Berlin, simfonija velegrada u Tuškancu – U četvrtak 17. listopada Filmski programi u kinu Tuškanac prikazuju iznimno klasično ostvarenje Berlin, simfonija velegrada njemačkoga filmaša Waltera Ruttmanna iz 1927. godine. Riječ je o neobičnom spoju dokumentarnog i eksperimentalnog filma, najuspjelijem predstavniku dokumentarnoga podžanra gradske simfonije, u kojem su autori bilježili svakodnevice života u gradovima.

Prikaz svakodnevice na ulicama Berlina, koju autor predočava suptilnim prepletanjem dokumentarnih snimki i eksperimentalnih segmenata uz maštovita montažna rješenja, baštini ekspresionizam Dzige Vertova i montažu sovjetske škole, a film sniman dulje od godine dana sama je Vertova nadahnuo za realizaciju Čovjeka s filmskom kamerom, prema kritičarima magazina Sight&Sound najboljega dokumentarnog filma svih vremena.

Filmska gramatika videoigara Ilije Barišića u knjižarama – U izdanju Hrvatskoga filmskog saveza objavljena knjiga Filmska gramatika videoigara: Modaliteti vizualnog izlaganja novih medija autora Ilije Barišića predstavlja ne samo vrijedan doprinos filmskoj teoriji u domaćoj publicistici nego i, kako je rečeno na predstavljanju knjige, pionirski teorijsko-istraživački rad o videoigrama kao u domaćim okvirima dijelom još novu audiovizualnom mediju. Ujedno i veoma propulzivnu mediju, u svijetu već godinama i najpropulzivnijem, koji se prema autoru dodiruje s filmom kao starim medijem, koristeći njegove dosege te se razvijajući i zahvaljujući njima. Knjiga je i vrijedan doprinos teorijskoj analizi medija ne samo zbog elaboracije njegovih pravila nego i zbog davanja digniteta nečemu što se smatra nižim kulturnim područjem.

Sluškinjina priča na HTV-u –  Dvije i pol godine nakon premijernog prikazivanja na matičnom američkom tržištu, prva sezona hvaljene, dvama Zlatnim globusima i za prvu sezonu s osam nagrada Emmy ovjenčana adaptacija distopijskog romana Sluškinjina priča Margaret Atwood prikazuje se i na Hrvatskoj televiziji. Nelagodnu priču o totalitarnom društvu nedaleke budućnosti u kojemu su obespravljene žene pretvorene u strojeve za rađanje, čemu se suprotstavlja hrabra i nepokolebljiva June Osborne s novim imenom Fredova, za male je ekrane prilagodio Bruce Miller (Hitna služba, Everwood, Eureka), među redatelji­(ca)­ma su Kari Skogland (serije Obitelj Borgia, Živi mrtvaci) i Jeremy Podeswa (Carstvo poroka, Igra prijestolja), a glumačku postavu predvodi sjajna Elizabeth Moss (Momci s Madisona, Trg Rubena Östlunda).

Vijenac 668

668 - 10. listopada 2019. | Arhiva

Klikni za povratak